پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403

روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور

روند نزولی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته آخر مرداد ۱۴۰۰ نیز همانند هفته‌های اخیر مناسب نبوده و به میزان ۳۹ درصد گزارش شده است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، سیما سادات لاری، درباره وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، اظهار داشت: پروتکل‌های بهداشتی به معنی استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر، تهویه مناسب، عدم حضور در تجمع و رعایت موارد بهداشتی اعلام شده به اصناف است.

وی ادامه داد: متأسفانه در هفته آخر مرداد نیز میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور همانند دو ماه اخیر به شدت پایین بوده و با اندکی افزایش نسبت به هفته قبل‌تر، به ۳۹.۰۲ درصد رسیده است. این در شرایطی است که این میزان از هفته‌های اول تابستان تاکنون روند نزولی داشته است.

لاری گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، یزد، چهارمحال و بختیاری، همدان و گیلان گزارش شده است. همچنین وضعیت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، لرستان، ایلام، البرز، زنجان، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در بازه ۳۳ تا ۴۰ درصد گزارش شده است. در بقیه استان‌ها این شاخص بین ۴۱ تا ۴۹ درصد گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین استفاده از ماسک در اماکن عمومی در استان‌های هرمزگان، سمنان و خراسان جنوبی و کمترین میزان در استان‌های یزد، گیلان و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

لاری ادامه داد: کمترین میزان رعایت فاصله گذاری در اماکن عمومی در استان‌های یزد، گیلان و چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خواهش ما از هموطنان این است که همه پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و عدم حضور در تجمع‌ها را رعایت کنند. همه افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند نیز باید این موارد را رعایت کنند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.