شنبه، 1 اردیبهشت 1403

منشور حقوق جامعه پزشکی تدوین شد

منشور حقوق جامعه پزشکی تدوین شد
تهیه منشور حقوق جامعه پزشکی در کنار منشور حقوق بیمار یکی از خواسته‌های دیرپای اعضای جامعه پزشکی و کادر درمان بود که این خواسته به همت کمیسیون تخصصی مشورتی اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران ممکن شد.

دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی در نامه ای به دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان از تدوین این منشور خبر داد و درخواست ابلاغ آن به مراجع ذیربط را نمود. متن نامه دکتر معین به شرح زیر است:

 

 

استاد گرامی جناب آقای دکتر ظفرقندی 

رئیس کل محترم سازمان نظام پزشکی

 

باسلام و درود،

      احتراماً همانگونه که استحضار دارید، پیرو تصویب و ابلاغ راهنمای عمومی اخلاق حرفه ای شاغلان حرف پزشکی و وابسته، کمیسیون تخصصی مشورتی اخلاق پزشکی با پیگیری اجرای یک پروژه مطالعاتی و پس از جلسات متعدد و بهره مندی از نقطه نظرات کارشناس خبره نسبت به تدوین و ارائه منشور حقوق جامعه پزشکی ایران اقدام نمود. این اقدام در کنار منشور حقو ق بیماران می تواند به عنوان سرمایه ای ارزشمند جهت تقویت منزلت و روابط مبتنی بر اعتماد میان جامعه پزشکی، بیماران و مردم و بهبود بهره وری در نظام سلامت مورداستفاده قرار گیرد. اکنون به پیوست منشور حقوق جامعه پزشکی ایران که در تاریخ 14/05/1400به تصویب شورای عالی نظام پزشکی رسیده است جهت اطلاع رسانی و ابلاغ به مراجع ذیربط ایفاد می گردد. 

 

 

دکتر مصطفی معین

رئیس شورای عالی

 

 

رونوشت :

اعضای محترم شورای عالی جهت استحضار

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.