جمعه، 10 فروردین 1403

منعی برای واردات واکسن های مورد تایید وجود ندارد

منعی برای واردات واکسن های مورد تایید وجود ندارد
سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که منعی برای واردات واکسن های مورد تایید سازمان غذا و دارو یا سازمان جهانی بهداشت وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازماننظام پزشکی به نقل از پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور در این توئیت نوشت: منعی برای واردات انواع واکسن کرونا مورد تایید WHO "سازمان جهانی بهداشت" یا سازمان غذا و دارو از جمله آسترازنکا، مادرنا و فایزر و ..."غیر از تولیدی آمریکا و بریتانیا" وجود نداشته و ندارد.
 

وی افزود: در مورد آسترازنکا این امر محقق شده و در مورد سایر واکسن ها نیز کماکان تلاش برای خرید از منابع مورد تایید ادامه دارد.
 

سخنگوی سازمان غذا و دارو همچنین در توئیت دیگری نوشت: ‌واکسن سینوفارم در مقابل واریانت لاندا هم ۹۰ درصد در پیشگیری از مرگ موثر است.
 

جهانپور ساعتی پیش نیز در گفت و گو با رسانه ها از واردات ۱۲۰ میلیون دز واکسن به کشور خبر داد و گفت: در سه ماه آینده بیش از حدود ۱۲۰ میلیون دز واکسن فراهم می شود و در صورت خوش قولی طرف های خارجی تا پایان تابستان این رقم به ۴۰ میلیون دز خواهد رسید.
 

وی همچنین درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور افزود: خوشبختانه با ایجاد نظم در سامانه ثبت نام و نوبت دهی، موفق به کسب رکورد بیش از ششصد و چهل و ۶ هزار دز تزریق واکسن کرونا در کشور شده ایم، درحال حاضر بیش از ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده و بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دز اول و حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دومین دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
 

به گزارش ایرنا سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان اضافه کرد: تا کنون هفت درصد از واکسن های تزریقی در کشور تولید داخل بوده است و این رقم تا پایان مرداد می تواند در صورت تحقق وعده های تولیدکنندگان داخلی واکسن به ۲۰ درصد برسد و تا پایان شهریور ۳۵ درصد از واکسن های تزریقی برای تولید داخل است.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.