جمعه، 10 فروردین 1403

جمعه؛ برگزاری هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی / رقابت ۱۹۰ کاندیدا در تهران

جمعه؛ برگزاری هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی / رقابت ۱۹۰ کاندیدا در تهران
رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی استان تهران ضمن ارایه جزئیاتی از برگزاری انتخابات هشتم این سازمان در استان تهران، گفت: رقابت در بین گروه‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و توانبخشی، علوم آزمایشگاه و مامایی خواهد بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ دکتر جلیل کوهپایه زاده درباره جزئیات برگزاری هشتمین دوره انتخابات نظام پزشکی، گفت: این انتخابات در سطح کشور از جمله استان تهران در ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ (جمعه) برگزار خواهد شد. در استان تهران ۱۳ شهرستان واجد شرایط انتخابات نظام پزشکی وجود دارد (شهر تهران به همراه ۱۲ شهرستان تابعه). در شهر تهران یک شعبه نظام پزشکی و در سایر ۱۲ شهرستان‌ نیز یک شعبه نظام پزشکی وجود دارد.

وی افزود: تهران دارای ۱۶ شهرستان است که ۳ شهرستان نظام پزشکی ندارند. از ۱۳ شهری که دارای شعب نظام پزشکی هستند؛ ۳ شهر در این انتخابات به حد نصاب نرسیده و به انتخابات میان دوره‌ای می‌روند. این ۳ شهرستان شامل پیشوا، رباط کریم و پاکدشت است. بنابراین انتخابات روز جمعه در تهران و ۹ شهرستان تابعه برگزار خواهد شد.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: در هر شهر تنها یک مکان یا شعبه برای اخذ رای وجود دارد و محل اخذ رای در شهر تهران دانشگاه علوم پزشکی ایران خواهد بود.

وی درباره جزئیات بیشتر روز انتخابات، تصریح کرد: ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۵ تیرماه فرایند رای گیری آغاز شده و در شهرستان‌هایی با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزارنفر تا ساعت ۴ بعد از ظهر ادامه خواهد یافت؛ البته امکان تمدید ساعت رای‌گیری تا ۴ ساعت بعد هم وجود دارد. ساعت رای گیری در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت نیز  از ۸ صبح تا ۸ شب خواهد بود و قابلیت تمدید تا ۲ ساعت بعد نیز وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: در شهر تهران حدود ۱۹۰ نفر کاندیدا داریم و این عدد در شهرستان‌ها کمتر است. در شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزارنفر ۱۱ نفر منتخب می شوند و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزارنفر ۱۷ نفر منتخب خواهند شد.

وی گفت: در تهران حدود ۹۸ هزارنفر واجد شرایط رای دهی داریم که از این تعداد پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مشارکت داشته باشند.

وی افزود: رقابت در بین گروه‌های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی و توانبخشی، علوم آزمایشگاه و مامایی خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات، بیان کرد: این موضوع توسط همکاران بهداشتی بررسی می‌شود. فاصله گذاری مناسب، تهویه صحیح و جلوگیری از تجمع از نکات حائز اهمیت است.   

انتهای پیام

برچسب ها : انتخابات
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.