پنجشنبه، 9 فروردین 1403

برگزاری هرگونه مراسم و تجمع ممنوع است

برگزاری هرگونه مراسم و تجمع ممنوع است
رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: برگزاری هرگونه تجمع و مراسم در استان تهران ممنوع است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از فارس علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران در ارتباط زنده تلویزیونی به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان تهران پرداخت.

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته مراجعان سرپایی به مراکز درمانی استان تهران افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که شاهد مراجعه 17 هزار بیمار سرپایی به این مراکز بودیم که از این تعداد 1395 بیمار جدید بستری شدند.

وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته 243 بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه بستری شدند و با این حساب رکورد میزان بستری در استان تهران شکسته شد و اکنون 5400 نفر تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

وی گفت: متأسفانه طی 24 ساعت گذشته 52 نفر از هموطنان در استان تهران به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

زالی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز ستاد مقابله با کرونای استان تهران بر لزوم گسترش تخت‌های بیمارستانی و تجهیز مراکز سرپایی تاکید شد. همچنین این درخواست به استاندار تهران مطرح شد که تدابیری در زمینه توزیع برق اندیشیده شود تا بیمارستان‌ها و مراکز توزیع واکسن به سایر مراکز درمانی مشکل تامین برق نداشته باشند.

رئیس ستاد کرونای استان تهران توضیح داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های بیشتر از دیگر مباحث مطرح شده بود و مقرر شد در حوزه نظارت اقدامات سختگیرانه‌تری اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که به دلیل شیوع بیماری کرونا درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌های علوم پزشکی به شدت کاهش یافته است، از دولت تقاضا داریم اعتبارات کافی را در این زمینه تخصیص دهد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در جلسه امروز موضوع تخصیص سهمیه واکسن به استان تهران بود، به دلیل اینکه تهران از جمعیت بسیار زیادی برخوردار بوده و تعداد کادر درمان، سالمندان و بیماران خاص در این استان بیشتر است، لذا توقع می‌رود وزارت بهداشت سهمیه خاصی برای استان تهران در نظر بگیرد.

زالی در پایان تاکید کرد: برگزاری هرگونه تجمع و مراسم در استان تهران ممنوع است.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.