جمعه، 31 فروردین 1403

توصیه های مالیاتی معاون فنی و نظارت سازمان

توصیه های مالیاتی معاون فنی و نظارت سازمان
معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: مهلت ارسال اظهارنامه و فرم مالیاتی تبصره ماده 100 افراد حقیقی با پیگیری اتاق اصناف و سازمان نظام پزشکی توسط ستاد ملی کرونا تا 15 تیرماه تمدید شد.

دکتر محمد جهانگیری در مصاحبه با روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: با توجه به تمدید مهلت در حال حاضر گروه های مختلف از اعضای سازمان باید اقداماتی انجام دهند. برای مثال واجدین استفاده از تبصره 100 که مالیات سال 98 آن ها قطعی شده است هر چه سریع تر فرم مالیاتی تبصره 100 را ارسال کنند. گروه دیگر اعضا کسانی هستند که مالیات سال 98 آن ها قطعی نشده است حتما پیگیر قطعی شدن مالیات سال 98 خود باشند و با قطعی شدن این مالیات اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر جهانگیری در ادامه افزود: همکارانی که سال اول فعالیت مالیاتی آن ها است یا به هر دلیلی مالیات سال 98 در این مقطع زمانی قطعی نمی شود یا میزان درآمد آن ها بیش ازیک میلیارد و ششصد و بیست میلیارد تومان بوده هم در اسرع وقت نسبت به تنظیم اظهارنامه اقدام نمایند.

معاون فنی و نظارت سازمان در انتها گفت: همکارانی که در موسسات پزشکی فعالیت می کردند این نکته را بدانند که اگر هنگام دریافت حق الزحمه خود از مراکز کسر ده درصد مالیات علی الحساب داشته و این مبلغ به سازمان مالیاتی پرداخت شده ولی در محاسبات مالیاتی آن ها محاسبه نشده است پیگیر ثبت این پرداخت در پرونده مالیاتی خود باشند زیرا در هنگاممحاسبه  تبصره ماده 100 یا ارائه اظهارنامه میزان پرداخت 10 درصد آن ها لحاظ خواهد شد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.