پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جامعه پزشکی در دوران کرونا سنگ تمام گذاشت

جامعه پزشکی در دوران کرونا سنگ تمام گذاشت
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی استان تهران با اشاره به این که سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی افزایش یافته است؛ گفت: جامعه پزشکی در دوران پاندمی کووید 19 زحمات زیادی را در خدمت به مردم متقبل شد و سنگ تمام گذاشت.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی ؛ چهاردهمین جلسه شورای هماهنگی استان تهران با حضور دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل و رئیس شورای هماهنگی استان تهران و سایر اعضای این شورا امروز درمحل سازمان نظام پزشکی برگزار و در ابتدا گزارشی از اهم کارهای انجام شده در این دوره کاری سازمان از سوی ریاست کل نظام پزشکی ارائه شد.

دکتر ظفرقندی با اشاره به کارهای کارشناسی و علمی انجام شده در خصوص تعرفه های واقعی خدمات پزشکی بیان کرد: در زمینه تعرفه های خدمات پزشکی ریل گذاری نموده وگروههای تحقیقاتی ، علمی و اقتصادی را برای استخراج نظر کارشناسانه تشکیل دادیم و محاسبه هزینه های تمام شده بصورت علمی انجام و نهایت مقرر شد تا هر سال در جزء فنی مطابق با تورم موجود و در جزء حرفه ای نیز مطابق با افزایش حقوق و دستمزدها ، رشد داشته باشیم و ظرف مدت سه ماه تعرفه های خدمات پزشکی 2بار افزایش قابل قبولی داشت.

وی همچنین به خدمات بی بدیل جامعه پزشکی در دوران پاندمی کووید 19 اشاره کرد و افزود: مباحث آموزشی سازمان در دوران کرونا بسیار قابل توجه بود و موضع گیری  و سیاستگذاری های پررنگی در این حوزه داشتیم.

رئیس کل نظام پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود به ارتباط خوب بدنه جامعه پزشکی با این سازمان اشاره کرد و گفت: با پیگیری های متعدد توانستیم برای کادر درمان بخش خصوصی سهمیه واکسن کرونا دریافت کنیم که به نوبه خود ارتباط خوبی را با بدنه جامعه پزشکی ایجاد کرد و در مجموع 16 بیمارستان خصوصی همکاری مطلوبی را در این زمینه با سازمان نظام پزشکی داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

ظفرقندی ادامه داد: از جمله کارهای مهم انجام شده در دوران کرونا ثبت ایثارگری های کادر درمان در قالب کرونا روایت بود که این امر در قالب چاپ 10 کتاب در حوزه های عکس، سینما، ادبیات، رسانه ، مسئولیت اجتماعی ، خیرین و ... انجام شد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای هماهنگی استان تهران در خصوص چگونگی پرداخت حق عضویت اعضای سازمان نظام پزشکی به بحث و بررسی پرداخته و مقرر شد تا نظرات کارشناسی در این زمینه جمع آوری شده و به شورای عالی نظام پزشکی و معاونت درمان وزارت بهداشت منعکس شود.

گفتنی است در پایان این جلسه به رسم یادبود از روسای نظام پزشکی شهرستان های استان تهران توسط دکتر ظفرقندی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.