پنجشنبه، 9 فروردین 1403

جهش تولید واکسن های ایرانی در تابستان

  • 11 خرداد 1400
  • 11:29
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
جهش تولید واکسن های ایرانی در تابستان
رئیس سازمان غذا و دارو، در ارتباط با روند تأمین واکسن کرونا و همچنین برنامه ملی واکسیناسیون در کشور، نکاتی را متذکر شد.

محمدرضا شانه ساز، با اشاره به اینکه تا قبل از پایان سال تمام جمعیت هدف واکسینه خواهند شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تولید واکسن کرونا در تیر ماه به ۳ میلیون دوز رسیده و از شهریور ۱۴۰۰ این عدد به ۱۰ میلیون دوز در ماه افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در تابستان جهشی در تولید و عرضه واکسن‌های ایرانی خواهیم داشت، به این معنی که تقریباً همه گروه‌های خطرپذیر جامعه در تابستان واکسینه خواهند شد که این افتخار بزرگی محسوب می‌شود.

شانه ساز با بیان اینکه به زودی واکسن‌های ایرانی در کشور عرضه خواهد شد، افزود: افتخار ما این است که واکسیناسیون را با واکسن‌های داخلی پیگیری خواهیم کرد، البته این به این معنی نیست که از واکسن‌های خارجی استفاده نخواهیم کرد، بلکه از آنها برای افزایش سرعت واکسیناسیون بهره خواهیم برد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر بین کشورهای دنیا رقابت بزرگی برای خرید واکسن وجود دارد، گفت: در حوزه داروهای وارداتی و واکسن، هنگام انتقال ارز، انواع و اقسام سخت گیری ها و شیطنت‌ها به بهانه تحریم صورت می‌گیرد و اجازه نمی‌دهند واکسن و داروی مورد نیاز مردم را به راحتی وارد کشور کنیم.

شانه ساز ادامه داد: همینطور در تهیه محیط کشت و مواد مورد نیاز برای تهیه واکسن و تجهیزات مرتبط که کشورهای بسیار محدودی تولیدکننده آنها هستند نیز نقل و انتقال پول بسیار با دشواری همراه است.

وی خاطرنشان کرد: برای تولید نیازمندی‌های خود با اتکا به تولید داخل برنامه‌ریزی داریم و شرکت‌های دانش‌بنیان ما به کمک آمده‌اند و حتی در حوزه تولید محیط کشت و سایر اقلام مورد نیاز در تولید واکسن هم ورود کرده‌اند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.