ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

تبیین و حل فورى مسائل دستیاران پزشکی برای ارتقا و تعالی نظام سلامت ضروری است

تبیین و حل فورى مسائل دستیاران پزشکی برای ارتقا و تعالی نظام سلامت ضروری است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس از بررسی مشکلات دستیاران پزشکی در نشست این کمیسیون خبر داد و بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل دستیاران پزشکی برای ارتقای نظام سلامت تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی از حضور تعدادی از دستیاران پزشکی در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد و گفت: مشکلات این قشر در نشست امروز بررسی شد و معتقدم مشکل اصلی نادیده گرفتن جایگاه واقعی آنها است و چنانچه این دیدگاه اصلاح نشود مشکلات به صورت جامع حل نخواهد شد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، افزود: این دیدگاه  متاسفانه در نظام پزشکی نیز وجود داشته و سالها بود که این عزیزان اجازه کاندید شدن در انتخابات را نداشتند که الحمدالله در این دوره حل شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: دو راهکار برای حل این مساله وجود دارد که راه حل بلندمدت و ریشه ای در نظر گرفتن شغل این عزیزان به عنوان یک شغل مصوب  در دوران رزیدنتی است که البته زمانبر بوده و می توان با  راهکار کوتاه مدت و در نظر گرفتن رزیدنت ها معادل طرح پزشکان عمومی تا حدی مسئله را تعدیل نمود و هزینه زیادی هم برای تحقق آن لازم نخواهد بود و کمیسیون بهداشت مجلس آماده است در هر دو دیدگاه به رفع مساله کمک کند.

روح الامینی یادآور شد: البته با استفاده از اختیارات و ظرفیت‌های هیات امنای دانشگاه ها می‌توان درصدی از کارانه کل را  برای دستیاران در نظر گرفت تا هم انگیزه لازم در آنها ایجاد شود و هم اساتید بتوانند کارها را به آنها بسپارند.

 وی افزود: همانطور که در جلسه امروز تاکید کردم مجلس در بودجه امسال نهایت کمک و همکاری را با وزارت بهداشت و درمان داشت و سوال اینجاست در حالی که بررسی و رفع بسیاری  از این دست مسائل در اختیار وزارت بهداشت بوده  جای سوال است که چرا مسئولان وزارت بهداشت تاکنون به مساله دستیاران توجه جدی نداشته‌اند؛ در کمیسیون مقرر شد موضوع دستیاران از طریق کمیته خاص مجدانه پیگیری شود./

پایان پیام

برچسب ها : انتخابات
زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.