جمعه، 31 فروردین 1403

تزریق واکسن کرونا در ایران از مرز ۴ میلیون دوز عبور کرد

تزریق واکسن کرونا در ایران از مرز ۴ میلیون دوز عبور کرد
گزارش های روزانه وزارت بهداشت از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نشان می دهد که تا کنون بالغ بر ۴ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ در کشور تزریق شده است.

تا کنون سه میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۴۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۵۱۵ هزار و ۹۰۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴ میلیون و ۱۰ هزار و ۵۳ دوز رسید.

علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که در برنامه کشوری واکسیناسیون دو عامل را دنبال می‌کنیم، گفت: اول کاهش مرگ و میر و دوم کاهش زنجیره انتقال بیماری است.

وی با اعلام اینکه در حال حرکت به سوی کاهش مرگ و میرهای کرونایی در کشور هستیم، افزود: ۷۴ درصد مرگ و میرهای کرونا در افراد بالای ۶۰ سال است. بنابراین با واکسیناسیون آنها تا حد زیادی از مرگ و میر می‌کاهیم. البته باید فرد ۲ دوز را دریافت کند و ۲ هفته هم از دریافت دوز دوم گذشته باشد تا ایمنی حاصل شود.

بر همین اساس در برخی استان ها تا بالای ۸۰ درصد و در برخی استان ها تا ۶۰ درصد واکسیناسیون انجام شده است. در هر گروه باید ۷۰ درصد واکسن دریافت کنند تا ایمنی‌زایی حاصل شود.

تاکنون حدود ۵۶ درصد سالمندان واکسن دریافت کرده‌اند البته درصدها متفاوت است اما ۷۵ تا ۸۰ ساله‌ها حدوداً ۷۰ درصد واکسن دریافت کرده‌اند. تعداد مراکز تجمیعی تزریق واکسن در کل کشور به حدود ۹۰۰ مرکز رسیده است‌.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: تقریباً حدود ۲۹۰۰ تیم واکسیناسیون داریم که قابل افزایش تا ۲ برابر هم است و اگر هر تیم حدود ۱۰۰ واکسن تزریق کنند روزانه حدود ۲۹۰ هزار واکسن می‌شود که مرز این تعداد را در روزهای گذشته رد کردیم اما این موضوع بستگی به این دارد که چه تعداد واکسن به دستمان برسد.

رئیسی ادامه داد: آمار هر گروهی که اعلام می‌کنیم برای واکسیناسیون بیایند را، داریم و بر اساس آن می‌توانیم تیم‌ها را افزایش یا کاهش دهیم. سامانه ما بسیار قابل اعتماد است و پیامک و نوبت دهی به ریز کنترل می‌شود.در شهرها و روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر هیچ مشکلی نداریم و در سطح شهرستان‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر واکسیناسیون به بهترین شکل انجام می‌شود و در تهران هم وضعیت مطلوب است و این در حالی است که افزایش مراکز تجمیعی در دستور کار قرار دارد و می‌توانیم ظرفیت را تا ۵۰۰ هزار دوز واکسن در روز افزایش دهیم‌.

رئیسی درباره افراد سالمندی که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند، اظهار کرد: افراد جامانده باید در سایت salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و مطمئن باشند ظرف ۲۴ ساعت پیامک دریافت خواهند کرد.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.