پنجشنبه، 9 فروردین 1403

قطعی برق در پایتخت برای بیماران متصل به دستگاه‌ها خطرناک است

قطعی برق در پایتخت برای بیماران متصل به دستگاه‌ها خطرناک است
مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی بیان کرد: قطعی برق که در روزهای اخیر اتفاق افتاد به تجهیزات بیمارستانی و بیمارانی که به دستگاه‌های متعدد وصل هستند؛ آسیب می‌زند و خطرناک است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از آنا، دکتر حسین کرمان‌پور در واکنش به اظهارنظر ایرج حریرچی که گفته بود «قطع برق برای بیماران کرونا خطری ایجاد نمی‌کند چون همه بیمارستان‌ها برق اضطراری دارند و زنجیره سرما برای نگهداری تا تزریق واکسن هم از قبل تدارک دیده‌شده است» گفت: این اظهارنظر آقای حریرچی از آن بابت است که در بیمارستان کار نمی‌کنند و اطلاع ندارند.

وی در ادامه بیان کرد: اینکه همه بیمارستان‌ها برق اضطراری دارند درست است اما باید متوجه اتفاقاتی که هنگام انتقال برق از شهری به اضطراری می‌افتد باشیم، مسلماً با هر بار قطع و وصل شدن برق به تجهیزات آسیب وارد می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، این پرسش که «این عادت مسئولین وزارت بهداشت که همواره نقدهای بدیهی را هم تکذیب می‌کنند به چه دلیل است؟ » پاسخ داد: احتمالاً می‌خواهند مردم را آرام نگه‌دارند درحالی‌که این موضوع مربوط به مردم نیست بلکه مخاطب این انتقادات مدیران محترم اداره‌ برق است.

وی افزود: ما از اداره برق می‌خواهیم که برای قطع و وصل انرژی جدول تهیه کند و نیز طبق آن جیره‌بندی برق را اعمال کنند، چراکه مشکلات زیادی ممکن است در بیمارستان باشد، ممکن است ژنراتور ما مشکل پیداکرده باشد و اگر اداره برق ساعت قطع برق را در زمان معین اعمال کند ما می‌توانیم ازنظر فنی آماده‌باشیم اما اگر ندانیم که برق را چه زمانی قطع خواهند کرد، امور تأمین و نگهداری تجهیزات را چگونه مدیریت کنیم؟

رئیس اورژانس بیمارستان سینا گفت: در بیمارستان سینا، ما کاری با برنامه اعلام‌شده توسط اداره برق نداریم، سعی کردم از رابطه حسنه با اداره برق استفاده کنم و رابطی داشته باشیم که قطع برق را به ما اطلاع دهد، اکنون هم رابط ما قبل از قطع برق با ما تماس می‌گیرد و خبر می‌دهد!

کرمانپور بیان کرد: ما اکنون با مراودات دوستانه خودمان با سازمان برق هماهنگ می‌شویم، درواقع رابط ما در بیمارستان سینا بیماری داشته است که در زمان قطعی برق دچار مشکل شد و او اکنون درک می‌کند که برق چقدر می‌تواند برای بیمارستان مهم باشد؛ پس همکاری می‌کند و از یک یا دو ساعت قبل به ما خبر می‌دهد.

وی گفت: پیشنهاد من به باقی بیمارستان‌ها این است که چنین رابطی با اداره برق منطقه خود داشته باشند که قطعی برق را اطلاع دهند؛ در شرایط فعلی بیمارستان‌ها نمی‌توانند به نامه‌نگاری‌ها و اطلاعیه‌ها بسنده کنند و مطمئن باشند که مشکلی پیش نمی‌آید.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در پایان گفت: مسلماً قطعی برق به تجهیزات بیمارستانی و بیمارانی که به دستگاه‌های متعدد وصل هستند آسیب می‌زند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.