پنجشنبه، 9 فروردین 1403

سال دوم همه‌گیری کرونا احتمالا کشنده‌تر است

  • 25 اردیبهشت 1400
  • 12:32
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
سال دوم همه‌گیری کرونا احتمالا کشنده‌تر است
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) در یک جلسه توجیهی در ژنو گفت: سال دوم شیوع عفونت جدید ویروس کرونا می تواند به تلفات بیشتر از سال اول منجر شود.

«تدروس آدهانوم» افزود: کووید-۱۹ در حال حاضر بیش از ۳.۳ میلیون نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشانده است و سال دوم این همه گیری می تواند بسیار کشنده تر از سال اول باشد.

وی، جامعه جهانی را به استفاده از «ترکیبی از اقدامات بهداشت عمومی و واکسیناسیون» در مبارزه با  این بیماری همه گیری ترغیب کرد.

این مقام سازمان جهانی بهداشت از کشورهایی که حجم زیادی از واکسن های کرونا را در اختیار دارند مصرانه درخواست کرد تا این واکسن ها را از طریق مکانیسم «کوواکس» در اختیار کشورهایی که فاقد این واکسن ها هستند، قرار دهند.

آدهانوم با بیان اینکه در شرایط کنونی، تزریق واکسن به کودکان و جوانان چندان ضروری و در اولویت نیست، از کشورها خواست این میزان دوزهای واکسن را به برنامه جهانی کوواکس اختصاص دهند تا به این ترتیب کشورهایی که منابع تامین واکسن محدودتری دارند، به واکسیناسیون دسترسی پیدا کنند.

وی گفت: من درک می‌کنم که چرا برخی از کشورها می‌ خواهند کودکان و نوجوانانشان را واکسینه کنند، اما در حال حاضر از آنها می‌خواهم در این مورد تجدیدنظر کنند و به جای این کار واکسن‌ ها را به برنامه کواکس اهدا کنند.  

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت مکانیسم کوواکس را «سریعترین راه برای اطمینان از توزیع عادلانه واکسن ها» عنوان کرد.

کوواکس یک مکانیزم بین المللی است که بطور مشترک توسط «سازمان جهانی بهداشت» با «اتحاد جهانی واکسن و ایمن سازی» و  «ائتلاف ابداعات برای آمادگی در برابر همه‌گیری» راه اندازی شده است و یک برنامه برای دسترسی سریع و منصفانه کشورها به واکسن کرونا است.

کواکس قصد دارد از ساخت و توزیع منصفانه‌ ۲ میلیارد دوز واکسن کرونا تا پایان سال ۲۰۲۱ حمایت کند. 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.