پنجشنبه، 9 فروردین 1403

حقوق رزیدنت‌ها و انترن‌ها حتی کفاف هزینه رفت و آمدشان را نمی‌دهد

  • 22 اردیبهشت 1400
  • 08:30
  • رفاهی
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
 حقوق رزیدنت‌ها و انترن‌ها حتی کفاف هزینه رفت و آمدشان را نمی‌دهد
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه حقوق یک و نیم تا دو میلیون تومان رزیدنت‌ها و انترن‌ها حتی کفاف هزینه کرایه ماشین آنها از منزل تا بیمارستان را نمی‌دهد بر ضرورت افزایش حقوق این قشر تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از خانه ملت؛ محسن فتحی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به  حقوق انترن‌ها و رزیدنت‌ها، گفت: حقوق دستیاران تخصصی و انترن‌ها بسیار پایین بوده و به هیچ وجه با حجم بالای مسئولیت آنها مطابقت ندارد.

وی با بیان اینکه انترن‌ها و رزیدنت‌ها نقش مهمی در مقابله با کرونا دارند، گفت: در شرایط فعلی بار اصلی خدمت رسانی در نظام سلامت در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها برعهده این افراد است و در ایام کرونا فشارهای زیادی را به دلیل شیفت‌های بسیار فشرده رسیدگی به امور تحصیلی خود متحمل شدند.

نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه حقوق یک و نیم تا دو میلیون تومان رزیدنت‌ها و انترن‌ها حتی کفاف هزینه کرایه ماشین آنها از منزل تا بیمارستان را نمی‌دهد، گفت: درست است این افراد در حال حاضر دانشجو هستند اما در حال خدمت به کشور بوده و بیمارستان‌های آموزشی را می چرخانند بنابراین باید افزایش حقوق آنها در دستور کار قرار گیرد.

فتحی از پیگیری موضوع حقوق رزیدنت‌ها و انترن‌ها در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد و گفت: این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد و یکی از دستور کار کمیسیون بهداشت خواهد بود./

پایان پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.