جمعه، 10 فروردین 1403

تخلفات در واکسیناسیون باید به بازرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش شود

تخلفات در واکسیناسیون باید به بازرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی گزارش شود
معاون سازمان نظام پزشکی گفت: اگر مراکز سلامت از تزریق فاز دوم واکسن کرونا امتناع کردند، مرتکب تخلف شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایلنا؛ دکتر علی تاجرنیا با اشاره به اینکه وزارت بهداشت واکسن‌های کرونا را در اختیار نظام پزشکی نمی‌دهد، بلکه با نظارت نظام پزشکی بین اعضا توزیع می‌کند، بیان کرد: بنابراین آنچه که در ارتباط با بحث عوارض احتمالی واکسن است، باید بخش‌های مربوطه پاسخش را بدهند.

وی در مورد واکسیناسیون کادر درمان ادامه داد: طی دو روز آینده به اصطلاح لکه‌گیری داریم، یعنی به آن تعداد از اعضا که به هر دلیلی واکسن دریافت نکردند، باید واکسن بدهیم و احتمالا تا اوایل هفته آینده هم سایر کادر درمان در بخش خصوصی واکسیناسیون می‌شوند.

تاجرنیا افزود: اما اینکه بعد از اتمام واکسیناسیون کادر درمان، نظام پزشکی در این زمینه ورود کند، یک سری هماهنگی‌ها نیاز دارد که در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت آینده به اطلاع همه می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولیدات داخل واکسن کرونا به کادر درمان می‌رسد یا نه گفت: تزریق کادر درمان با محموله‌های جدید واکسن که وارد شده، مثل آسترزنیکا، سینوفارم چین و محموله‌هایی که قبلا وارد شده انجام می‌شود.

تاجرنیا در واکنش به اینکه اخیرا به بیمار سرطانی در گیلان که برای تزریق فاز دوم سینوفارم مراجعه کرده بود، گفته شده که این واکسن تزریق دومی ندارد، گفت: تزریق واکسن سینوفارم باید حتما در دو فاز انجام شود و اگر پایگاه سلامتی فاز دوم را به افراد تزریق نکرد مرتکب تخلف شده است. 

وی افزود: چنین تخلف‌هایی را باید به سیستم بازرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی اطلاع داد، به طور مثال فرد باید به دانشگاه علوم  پزشکی شهید بهشتی که در منطقه‌ی سکونتش وجود دارد، مراجعه و موضوع را به  بخش بازرسی دانشگاه اعلام کند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.