پنجشنبه، 30 فروردین 1403

مبتلایان کرونا با تست مثبت به ییلاقات سفر نکنند

  • 05 اردیبهشت 1400
  • 10:46
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
مبتلایان کرونا با تست مثبت به ییلاقات سفر نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران نسبت به کوچ بهاره جمعیت ییلاق نشین استان ابراز نگرانی کرد و گفت : ضروری است بیمارانی که تست کرونای آنان مثبت شده از سفر یا کوچ به ییلاقات خودداری کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ دکتر قاسم اویس با اشاره به این که واکنش بیماری کووید ۱۹ به خصوص نوع جهش یافته آن در بدن بیمار بسیار متفاوت است بیان کرد :  در برخی موارد اندام های بیمار به سرعت درگیر ویروس می شود که این مساله نیازمند مراقبت و ارائه خدمات سریع و با کیفیت پزشکی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مازندران اکنون در فصل کوچ بهاره عشایر و روستانشینان به ییلاقات است ، گفت : با توجه به فصلی بودن برخی روستاهای ییلاقی که ممکن است از جمعیت بالایی نیز برخودار باشند، خدمات بهداشت و درمان در آنجا در سطح پایینی قرار دارد که شاید پاسخگوی شرایط کرونایی نباشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: بیمارانی که تست آنها مثبت است و حتی آنهایی که مشکوک ابتلا به ویروس هستند باید در قرنطینه خانگی بمانند و  از کوچ بهاره تا بهبودی شرایط بالینی خودداری کنند.

اویس انتقال ویروس به ییلاقات و مناطق کوهستانی به خصوص مناطق صعب العبور را یکی از دغدغه های همیشگی حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود : از مردم استان می خواهیم در صورت مشاهده علائم مربوط به ویروس کرونا خود را به مراکز درمانی مجهز رسانده و قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

وی همچنین گفت : بهتر است افراد مبتلا زمان کوچ خود را به تاخیر انداخته تا باعث انتقال ویروس به روستاهای ییلاقی نشوند.

دورهمی در ییلاقات ممنوع

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین از برگزاری دورهمی ها در روستاهای ییلاقی و خوش نشین استان انتقاد کرد و گفت : متاسفانه این مساله با آغاز فصل بهار در حال افزایش است که لازم است در این مورد عوامل اجرایی برخورد با تجمعات جدی تر وارد شوند.

اویس از مردم استان خواست تا از هرگونه برگزاری مراسم دورهمی در ییلاقات و رفت و آمدهای خانوادگی در این روستاها خودداری کنند و فاصله گذاری اجتماعی را اولویت رفتاری خود قرار دهند.

مازندران دارای حدود سه هزار روستا و آبادی در مناطق کوهستانی ، جلگه ای و جنگلی است که از این تعداد ۶۰۰ روستا ییلاقی است و ساکنان فصلی دارند. همچنین این استان بیش از ۱۵ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که با آغاز فصل بهار به مناطق ییلاقی کوچ می کنند.

بر اساس گزارش ستاد کنترل و مقابله با ویروس کرونا مازندران شمار بیماران بستری کووید ۱۹ در این استان طی یک هفته اخیر روند کاهشی گرفته است و از یکهزار و ۶۶۴ نفر در پیک موج چهارم اکنون به یک هزارو ۴۸۹ نفر رسیده است.

انتهای  پیام

 
 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.