جمعه، 31 فروردین 1403

اطلاعیه شماره 23 سازمان نظام پزشکی در خصوص واکسیناسیون کرونا

اطلاعیه شماره 23 سازمان نظام پزشکی در خصوص واکسیناسیون کرونا
گام بعدی انجام واکسیناسیون با واکسن سینوفارم (برای افرادی که تمایل به تزریق واکسن آسترازنکا نداشته‌اند) و انجام واکسیناسیون با واکسن های آسترازنکا و سینوفارم برای کلیه جاماندگان اعم از بالای ۵۰ سال و زیر ۵۰ سال است. برنامه اجرایی به این صورت است که در هفته جاری ۳ روز برای این کار اختصاص خواهد یافت و در بیمارستان‌های جداگانه واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم تزریق خواهد شد.

همکاران ارجمند  

به استحضار می‌رساند مرحله اول واکسیناسیون اعضای سازمان نظام‌پزشکی و جامعه پزشکی فعال در بخش خصوصی از تاریخ 19 فروردین 1400 آغاز شد، نیک می‌دانید که برای آغاز واکسیناسیون دوز دوم نمی‌توان مرحله اول را بیش‌از حد به درازا کشاند و باید نقطه پایانی برای آن در نظر گرفت.

برای تنویر افکار عمومی صنف محترم این گزارش تقدیم شما می‌شود:

  1. برای ثبت‌نام دوز اول واکسن کرونا ۳۱۲ هزار پیامک به موبایل‌های ثبت‌شده اعضاء سازمان نظام‌پزشکی ارسال شد و متأسفانه مشخص شد حدود یکصد هزار نفر از اعضای سازمان در سامانه مربوطه شماره موبایل ثبت‌شده ای ندارند که این‌موضوع مجریان را با مشکلات متعدد روبه‌رو کرد
  2. ازآنجایی‌که هیچ دسترسی به این گروه از افراد وجود نداشت و علی‌رغم درخواست های مکرر سازمان از اعضا که اطلاعات خود را در سایت و سامانه سازمان تکمیل و به‌روز نمایند، اقدام به اطلاع‌رسانی از کلیه رسانه‌های در دسترس ازجمله اخبار صداوسیما، مطبوعات سراسری، کانال‌های تلگرامی؛ واتساپ، اینستاگرام و وب‌سایت سازمان صورت پذیرفت. بااین‌حال اگر عده‌ای از اعضای سازمان علی‌رغم تمام مسیرهای اطلاع‌رسانی فوق و گذشت ۲۰ روز هنوز هیچ اطلاعی از انجام واکسیناسیون توسط سازمان ندارند این موضوع به دو علت است یا این دوستان کاملاً از فضای درمان فاصله گرفته‌اند یا با فضاهای اطلاع‌رسانی غریبه هستند.
  3. توزیع واکسن اسپوتنیک وی برای افراد بالای ۵۰ سال توسط وزارت بهداشت طی نامه آقای دکتر گویا رئیس اداره مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت به سازمان ابلاغ شد. ۴۵ هزار دوز واکسن اختصاص‌یافته تزریق شد و در نهایت کمتر از  ۳۰۰ عدد واکسن به وزارت بهداشت عودت داده شد.
  4. به اطلاع می‌رساند نقش سازمان نظام‌پزشکی در تزریق واکسن کادر درمان بخش خصوصی صرفا نظارتی بود و تنها در شهر تهران به دلیل گستردگی جغرافیایی مطب‌ها، میزانی از نقش اجرایی را هم به مدد بیمارستان‌های خصوصی برعهده گرفت.
  5. تاکنون توسط سازمان نظام‌پزشکی واکسن اسپوتنیک برای بالای ۵۰ سال و واکسن آسترازنکا برای زیر ۵۰ سال برای تمام افرادی که دواطلب دریافت واکسن بودند، تزریق شده‌است. گام بعدی انجام واکسیناسیون با واکسن سینوفارم (برای افرادی که تمایل به تزریق واکسن آسترازنکا نداشته‌اند) و انجام واکسیناسیون با واکسن های آسترازنکا و سینوفارم برای کلیه جاماندگان اعم از بالای ۵۰ سال و زیر ۵۰ سال است. برنامه اجرایی به این صورت است که در هفته جاری ۳ روز برای این کار اختصاص خواهد یافت و در بیمارستان‌های جداگانه واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم تزریق خواهد شد.
  6. پیرو تماس های مکرر اعضای محترم، تا این لحظه هیچ واکسن از نوع اسپوتنیک به سازمان اختصاص نیافته‌است.
  7. آن دسته از اعضایی که به هر دلیلی (بیماری، سفر یا دلایل دیگر) نمی‌توانند در این مقطع زمانی از فرصت واکسیناسیون بهره مند شوند می توانند در آینده در اولویت های بعدی توسط سیستم‌های بهداشتی و درمانی کشور واکسینه شوند. سازمان همانند گذشته تمام سعی و تلاش خود درراستای حمایت از این عزیزان به عمل خواهد آورد.
  8. همکاران ارجمند ساکن تهران یا دارای پروانه مطب تهران بزرگ برای مطلع شدن از نحوه اجرایی واکسیناسیون افرادی که هنوز دوز اول واکسن را دریافت نکرده اند به اطلاعیه نظام پزشکی تهران بزرگ مراجعه کنند

 

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

 

برچسب ها : اطلاعیه
دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.