جمعه، 10 فروردین 1403

دیدار اصحاب رسانه با مدیران سازمان نظام پزشکی مشهد

دیدار اصحاب رسانه با مدیران سازمان نظام پزشکی مشهد

به مناسبت نخستین روز از هفته سلامت ،مدیران جراید و اصحاب رسانه استان خراسان رضوی ضمن بازدید از اجرای طرح واکسیناسیون کادر درمانِ بخش خصوصی با مدیران سازمان نظام پزشکی مشهد دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، دکتر اصغر حاتمی، معاون سازمان نظام پزشکی مشهد، ضمن تاکید بر نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی گفت: ما نیاز به همراهی گسترده رسانه ها جهت انعکاس صحیح و علمی اخبار داریم.


وی ماه های پیش رو را ماه های سرنوشت سازی دانست و افزود: متاسفانه برخی در فضای مجازی با نشر اطلاعات غلط با جان مردم بازی می کنند؛ اگر چه هنوز واکسن برای واکسیناسیون گسترده در اختیار نداریم اما این کمبود بالاخره در ماه  های آتی جبران می شود و آن جاست که باید رسانه ها با ارائه اطلاعات علمی و درست به کنترل این بیماری از طریق واکسیناسیون کمک رسانند.


وی در خصوص شایعات مربوط به مشکلات واکسن آسترازنکا بیان کرد: خطر ترومبوز در داروهای ضد بارداری برای خانم ها چندین برابر تزریق واکسن است از اینرو نباید اجازه دهیم مردم مسیر غیرعلمی را جایگزین روش های پذیرفته شده علمی نمایند.


 حاتمی در خصوص واکسیناسیون کادر درمان بخش خصوصی گفت: با همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسیناسیون اعضاء سازمان نظام پزشکی مشهد، از19 فروردین ماه آغاز شد و به جز چند روز وقفه ای که ایجاد شد تقریبا در مابقی روزها بین 300 تا 500 دوز واکسن روزانه تزریق گردید. وی افزود: واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک روسی آغاز شد و با آسترازنکا ادامه دارد. وی از واکسیناسیون کلیه اعضاء سازمان در هفته های آتی خبر داد و گفت: امیدوارم واکسیناسیون عمومی هر چه سریع تر آغاز شود.


دکتر مسعود زحمتکش، مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد نیز در جمع مدیران رسانه های استان ضمن اشاره به روند مستمر و منظم واکسیناسیون کادردرمان بخش خصوصی در مشهد اظهار کرد: نخستین روز هفته سلامت روز «همراهی با مدافعان سلامت» نامگذاری شده است اما متاسفانه با بی احتیاطی های رخ داده در زیر بار فشار پیک جدید بیماری ها در حال له شدن هستند.


وی افزود: بی اعتنایی برخی از مردم و مسئولین نسبت به رعایت پروتکل‌ها، وضعیت بازار، شلوغی و ازدحام داخل فروشگاه‌ها واقعا تاسف برانگیز است. آمار فوتی ها در کشور به بیش از 400 نفر در روز رسیده است که معادل سقوط دو هواپیما در روز است. این فاجعه نباید عادی انگاری شود.


وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا در شهر و استان تصریح کرد: متاسفانه با غفلتی که در نوروز اتفاق افتاد؛ امروز شرایط بسیار حادی را شاهد هستیم. مشخصا در این روزها فعالیت اصناف و کسبه بسیار خطرناک است.

زحمتکش با اشاره به انجام واکسیناسیون کادر درمان بخش خصوصی از طریق سازمان نظام پزشکی بیان کرد: واکسیناسیون کادر درمان اگر چه ممکن است که آن‌ها را در مقابل ابتلا به نوع شدید بیماری حفاظت کند اما این به معنی عدم ابتلای افراد واکسینه شده نیست. بنابراین ممکن است  پزشک و پرستار ما مبتلا شده و بیماری را به اعضای خانواده خود منتقل کنند. همین اتفاق یکی دو هفته پیش برای یکی از قهرمانان مدافع سلامت ما در مشهد روی داد. یکی از پزشکان فعال اورژانس عدالتیان مشهد همزمان دو فرزندش را بر اثر ابتلا به کرونا روی تخت بیمارستان داشت. فرزندان خردسال وی به شدت درگیر بیماری شده بودند و اگر چه با عنایت الهی هر دو نجات پیدا کردند اما فرزند کوچکتر ایشان درمان‌هایش همچنان ادامه دارد.
نائب رئیس انجمن پزشکان عمومی استان خراسان رضوی اذعان کرد: هنوز راه درازی تا کنترل کرونا از طریق واکسیناسیون گسترده در پیش داریم. گر چه که ممکن است تا یکی دو سال آینده هم درگیر کرونا باشیم، ولی می توانیم با اتخاذ سیاست های منسجم و همراهی مردم و نیز واکسیناسیون، مرگ و میر هموطنان عزیزمان را کاهش دهیم و اجازه ندهیم که همه گیری از کنترل خارج شود.


مجتبی محمودی مدیر عامل خانه مطبوعات استان در این دیدار، هفته سلامت را فرصت مناسبی برای تجلیل از ایثار مدافعان سلامت و مهرورزی بیدریغ و بی منت کادر درمان دانست و گفت: برای قدرشناسی از مدافعان سلامت و در پاداشت خون شهدای مدافع سلامت باید همچنان پایبند به دستورالعملهای بهداشتی باشیم.

وی افزود: خبرنگاران در زمره شاغلان فعال حتی در شرایط قرمز هستند که همگام با مدافعان سلامت از نخستین روز شیوع بیماری در جبهه مقابله با کرونا به ایفای نقش پرداختند.

وی با اشاره به اینکه پیگیر واکسیناسیون خبرنگاران در استان هستیم؛ بیان کرد:  می بایست این قشر فعال اجتماعی که با کمترین دریافتی مادی همواره مورد آماج انواع هتک و هجمه ها قرار دارند، در اولویت واکسن باشند تا بتوانند همچنان در آگاهی بخشی و فرهنگسازی و آموزش مردم استوار بایستند.

محمودی رسالت رسانه ها را رساندن پیام علمی و واقعی به مخاطبان دانست و افزود: در شرایطی که شاهد تکثر مخاطبان در رسانه های مختلف هستیم می بایست با تعامل بیشتر میان مدافعان سلامت و فعالان رسانه ای به تولید و ارائه پیام های هوشمندانه و هنرمندانه اهتمام داشت.

وی خاطرنشان کرد: مطالبه واکسیناسیون عمومی رایگان اهمیت دارد و در اطلاع رسانی درباره کرونا خطاست اگر مدام مردم را مخاطب و مقصر بخوانیم درحالیکه سخنان ضد و نقیض و رفتارهای چندگانه متولیان گاهی باعث سرگردانی و سردرگمی مردم و کاهش اعتماد آنان شده است.

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.