پنجشنبه، 9 فروردین 1403

لزوم تزریق سریعتر واکسن کرونا به بیماران سرطانی

  • 25 فروردین 1400
  • 10:32
  • رفاهی
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
لزوم تزریق سریعتر واکسن کرونا به بیماران سرطانی

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت : تمهیداتی باید اندیشیده شود تا بیماران بدخیم و سرطانی به درستی در اولویت تزریق واکسیناسیون کرونا قرار گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از  انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، حسین فودازی با اشاره به اهمیت قرار گرفتن بیماران بدخیم و سرطانی در اولویت تزریق واکسن کرونا، گفت: بیماران دچار بدخیمی شامل دو طیف می باشند که دسته اول، بیماران در فاز فعال درمانی هستند،که مراحل جراحی، شیمی درمانی و یا رادیوتراپی را طی میکنند و گروه دوم شامل بیمارانی می شود که درمان آنها به پایان رسیده،سیر زندگی طبیعی را طی میکنند و در حال حاضر تحت نظر پزشک قرار دارند. 

فودازی تأکید کرد: منعی برای تزریق واکسن کرونا به بیمارانی که در مرحله درمان فعال  انکولوژی، شیمی درمانی و یا رادیوتراپی هستند وجود ندارد، زیرا باید به این نکته توجه داشت که در تهیه واکسن ها از ویروس کشته شده و یا از آنتی ژن دیواره ویروس استفاده می شود، لذا هیچ محدودیتی برای تزریق انواع واکسن کرونای داخلی و یا خارجی در این دسته از بیماران نمی باشد. 

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، امکان تزریق واکسن کرونا در زمان شیمی درمانی و همچنین بعداز جراحی های مربوط به تومورهای بدخیم را بدون مشکل دانست و اظهار داشت: بیماران در هر مرحله از درمان های سرطان به دلیل ضعف در سیستم ایمنی و آسیب پذیری بیشتر در کنار بیماران دیالیزی ، پیوندی و بیماران مصرف کننده داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن در الویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند.

وی اشاره کرد: تزریق واکسن کرونا در دو نوبت اولیه و یادآور (Boost) انجام می پذیرد که به مجرد در دسترس قرارگرفتن و قابل استفاده بودن آن، بیماران سرطانی می بایست با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و اخذ تاییدیه های لازم از پزشک خود تزریق واکسن را انجام دهند. 

فودازی با تاکید بر مطالعات علمی ثابت شده، در خصوص افرادی با پیوند مغز استخوان،  افزود:این بیماران می بایست با گذشت حداقل دو ماه از پیوند مغز استخوان تحت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند و فاصله زمانی دو تا شش ماه زمان مناسبی برای تزریق واکسن کرونا در این افراد است.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.