جمعه، 10 فروردین 1403

واکسن هایی که حق جامعه پزشکی است

واکسن هایی که حق جامعه پزشکی است
بر همه آشکار است که واکسن های اختصاص یافته به اعضای جامعه پزشکی حق مسلم اعضای فداکار و ایثارگری است که در خط اول مقابله با کرونا و بیماری های دیگر کشور در معرض خطر بالا قرار دارند.

پس ازاختصاص واکسن کرونا به اعضای جامعه پزشکی و سایر فعالان کادر درمان عضو سازمان نظام پزشکی، موضوع اختصاص سهمیه واکسن به پرستاران مطرح شده است. لازم به ذکر است اهمیت و جایگاه پرستاران در نظام سلامت بر هیچ کس پوشیده نیست و ایثار و جانفشانی های این قشر در بحران کرونا در تاریخ ثبت شده است. 
اما قابل ذکر است که اکثریت پرستاران کشور در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور مشغول ارائه خدمت هستند(و مشابه پزشکان و سایر اعضای سازمان نظام پزشکی بخش عمده آنان در مطب ها و کلینیک ها و دفاتر کار مشغول به کار نیستند) و در اولویت تزریق واکسیناسیون قبل ازاعضای بخش خصوصی عضو سازمان نظام پزشکی قرار داشته اند. کمااینکه بسیاری از آنان اکنون در بیمارستان ها و مراکز مختلف واکسن های خود را دریافت کرده اند و حتی بسیاری از آنان دوز دوم واکسن خود را هم دریافت کرده اند.
سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین نهاد صنفی کادر درمان و مدافعع حقوق آنان از روز اول وظیفه خود دانسته است تا برای تامین واکسن مناسب و استاندارد برای اعضای شریف و خدوم خود اقدام کند و با تلاش ها و پیگیری ها و همکاری های مسئولان محترم وزارت بهداشت این تلاش ها حالا به ثمر نشسته است و بر همه آشکار است که این واکسن ها حق مسلم اعضای فداکار و ایثارگری است که در خط اول مقابله با کرونا و بیماری های دیگر کشور در معرض خطر بالا قرار دارند.
در نهایت اینکه افرادی که به اختصاص واکسن به پزشکان و سایر اعضای کادر درمان معترض هستند شاید بهتر بود بجای پرداختن به حق واضح و حتی تاخیر شده واکسیناسیون اعضای جامعه پزشکی و کادر درمان به فکر احقاق حقوق اعضای شاغل خود در بخش خصوصی می بود
روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.