پنجشنبه، 9 فروردین 1403

۵۰ درصد شهرستان‌ها در وضعیت خطر کرونا

  • 16 فروردین 1400
  • 12:17
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
۵۰ درصد شهرستان‌ها در وضعیت خطر کرونا
معاون کل وزارت بهداشت گفت: 50 درصد شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی اظهار داشت: متاسفانه با 96 شهرستانی که امروز به شهرهای قرمز و زرد اضافه شدند اکنون 21 درصد شهرها به قرمز و زرد تبدیل وضعیت پیدا کردند و مجموع شهرهای قرمز و زرد به 227 شهرستان است درحالی که مجموع آبی و زرد 221 شهرستان است و 50 درصد شهرستان‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه 5 درصد شهرها در وضعیت آبی قرار دارند گفت: 13 مرکز استان قرمز و نارنجی تبدیل وضعیت پیدا کردند، شهرهای قرمز و نارنجی کلان شهرهایی هستند که از نظر جمعیت تراکم بیشتری دارند.

 حریرچی افزود: با موجی که عمدتا از جنوب غرب با ویروس جهش یافته شروع شده بود غرب را فرا گرفته بود، و در شمال کشور شیوع این بیماری نیز با سفرهای نوروزی را شاهد هستیم و علی رغم افزایش فعالیت بیمارستان‌ها در کشور موارد بستری و شیوع ابتلا آسانسوری شده است و تعطیلی مشاغل گروه دو و سه و چهار در شهرهای قرمز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرهای قرمز نیز خدمات ضروری حضور کارمندان به نصف کاهش پیدا می‌کند و در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار، وظایف خود را باید انجام دهند.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: 88 شهرستان در وضعیت قرمز و 54 شهرستان امروز نارنجی شده است و مجموع شهرهای نارنجی به 139 رسیده است. رعایت دستورالعمل‌ها و پرهیز از دورهمی و سفر و استفاده از وسایل نقلیه عمومی باید مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد : اگر موسسه‌ای تعطیل شود کارمندان باید در خانه بمانند و از تردد پرهیز کنند. الگوی ابتلا کاملا خانوادگی است و باید بیشتر مراقب سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بود. در جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا درخصوص لغو طرح ترافیک تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.