پنجشنبه، 9 فروردین 1403

شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر

  • 15 فروردین 1400
  • 13:58
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از شناسایی ۳۰۴ مورد ابتلای جدید در روز گذشته در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ؛ سعید کشمیری در مورد وضعیت کرونایی شهرستان های استان بوشهر گفت: چهار شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان به رنگ نارنجی بوده که از این شهرستان ها دیروز، ۱۴ فروردین ماه شهرستان بوشهر به وضعیت قرمز کرونایی تبدیل شد.

وی بیان کرد: در شرایطی که رنگ شهرستان به قرمز تغییر رنگ می دهد باید تمامی پاساژها و بازارها، برنامه های آموزشی، مراسم اجتماعی و مذهبی همه به صورت کامل در شهرستان بوشهر تعطیل شوند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: در شرایط خطر و قرمز کنونی باید رفت و آمدها کم شده و مردم تا حد امکان از منازل خارج نشوند.

کشمیری با بیان شناسایی ۳۰۴ مورد ابتلای جدید در روز گذشته به بیماری کووید ۱۹ در استان بوشهر اظهار کرد: اگر ۱۰ نفر از اطرافیان هر کدام از این افراد مورد بررسی قرار گیرند، باید از ۳۰۰۰ نفر تست گرفته شود و اگر این روند همچنان رو به افزایش باشد تعداد افراد بیشتری را درگیر کرده و موارد بستری و مرگ و میر در استان سیر صعودی پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن توصیه به همه مردم استان و خصوصاً ۴ شهرستان گناوه، دیلم، دشتستان و بوشهر که در وضعیت خطرناک نارنجی ‌و قرمز قرار دارند، افزود: افرادی که به مسافرت رفته اند در منزل بمانند.

وی عنوان کرد: هم استانی های شریف هرگونه مراسم اعم از شادی یا عزا برگزار نکنند چون با برگزاری مراسم یعنی افراد بدون ماسک و فاصله در کنار همدیگر نشسته و احتمال انتقال بیماری در این وضعیت بیشتر می شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: منشا اصلی بیماری در خانواده و دورهمی های برگزار شده در تعطیلات است که به مرور خود را با افزایش موارد بستری نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در استان بوشهر تصریح کرد: در صورت داشتن علایم خفیف بیماری کرونا شرایط قرنطینه را رعایت نمایید و سریعا به پزشک یا مراکز خدمات جامع سلامت  ۱۶ ساعته کرونا مراجعه کرده و درمان را شروع کرده تا وارد فاز شدید بیماری نشوید.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.