جمعه، 10 فروردین 1403

مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های چالوس ۵۰ درصد افزایش یافت

  • 08 فروردین 1400
  • 09:40
  • سلامت
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های چالوس ۵۰ درصد افزایش یافت
معاون شبکه بهداشت و درمان چالوس گفت: روند مراجعه بیماران سرپایی مشکوک مبتلا به کرونا در چند روز اخیر افزایشی بود به طوری که در ۲ هفته اخیر رشد ۵۰ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا، رحمت الله بیابانی با اشاره به این که تعداد مراجعه کنندگان و بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است، بیان کرد : از ۲۵ اسفند ماه گذشته تابه امروز  شاهد افزایش ۵۰ درصدی مراجعه سرپایی کرونا در این شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: در طی یک روز گذشته ۲۲ بیمار سرپایی مشکوک به کلینیک تنفسی، بیمارستان های طالقانی و رازی مراجعه کرده اند و در حال حاضر تعداد بیماران کووید- ۱۹ بستری در مراکز درمانی این شهرستان ۱۱ نفر است که از این تعداد چهار نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان چالوس از روند افزایشی آمار بیماران کرونایی در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: از  حدود ۳۵۰ تست رپید و پی سی آر انجام شده از ۲۵ اسفند ماه تاکنون حدود ۲۰ درصد آن مثبت است و این نشان از روند صعودی انتشار این ویروس در سطح جامعه دارد.

بیابانی ادامه داد: با توجه به شرایط صعودی و همچنین شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان از مردم می خواهیم بیش از پیش در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

معاون شبکه بهداشت و درمان چالوس اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از صنوف و مردم شهرستان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند ولی بررسی ها نشان می دهد که کمتر از ۵۰ درصد از مسافران پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

شهرستان ۱۱۶ هزار نفری چالوس از ۴۲ خانه بهداشت و ۹ باب مرکز خدمات جامع سلامت ، دستکم ۱۰ پزشک خانواده روستایی و  ۲۵ پزشک خانواده شهری و ۲ بیمارستان دولتی برخوردار است.

 انتهای پیام
 

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.