جمعه، 31 فروردین 1403

اتکا به منابع و امکانات عمومی در مقابله با بیماری ها کاملا ضروری است

اتکا به منابع و امکانات عمومی در مقابله با بیماری ها کاملا ضروری است
معاون کل وزارت بهداشت گفت : روایت کرونا به ما نشان داد که اتکا به منابع و امکانات عمومی در مقابله با بیماری‌ها کاملا ضروری و حیاتی است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم اختتامیه رویداد کرونا روایت که در سالن همایش های برج میلاد تهران به صورت حضوری و مجازی (با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ) برگزار شد ؛ اظهار کرد : کرونا فقر ناشی از سلامت را در جهان تشدید کرد و این نشان می‌دهد که هنوز باید زیرساخت‌های سلامت و بودجه‌ریزی عاقلانه در سلامت را افزایش دهیم.

وی افزود: در همه کشورها به طور متوسط، ۱۵ درصد فقرا به خاطر هزینه‌های سلامت فقیر شدند و بالاترین آمار مرگ و میر و بودجه ریزی را ایالات متحده آمریکا دارد، اما بخش دولتی آن بسیار ضعیف است و بخش بهداشت و درمان را به بازار واگذار کرده است. آمریکا پنج درصد جمعیت جهان را دارد، اما ۳۴ درصد بودجه بهداشت و درمان را هزینه می‌کند و این نتیجه‌اش است.

حریرچی ادامه داد: اکثر کسانی که در دوران کرونا شهید شدند جوان هستند و نباید فراموش کنیم که این افراد چه خدماتی کردند. از مجموعه جامعه پزشکی و پرستاری و گروه‌های دیگر باید تشکر کنیم که چه خدماتی ارائه دادند. با اقلیتی کار نداریم که دست یاری که با فروتنی دراز کردیم را پس زدند، اما اکثریت جامعه پزشکی و پرستاری و پیراپزشکی قهرمانانه اقدام کردند.

معاون کل وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: روایت کرونا این را به ما نشان داد اتکا به منابع و امکانات عمومی در مقابله با بیماری‌ها کاملا ضروری و حیاتی است. بهورز و مراقب سلامت و کارگر و کارمند تا اساتید و متخصصان یک سال است که کار طاقت فرسایی انجام می‌دهند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.