پنجشنبه، 9 فروردین 1403

محمد جواد ظریف:

هیچ کلامی نمی تواند وام داری ما به کادر درمان و شهدای سلامت را بیان کند

هیچ کلامی نمی تواند وام داری ما به کادر درمان و شهدای سلامت را بیان کند
وزیر امور خارجه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت گفت: همه ملت ایران قدردان ایثارگری کادر درمان هستند و هیچ کلامی نمی تواند وام داری ما را به تلاش گران این عرصه و شهدای مدافع سلامت بیان کند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ محمد جواد ظریف در آئین تجلیل از برگزیدگان رویداد ملی کرونا روایت و تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت ، نهادها و ارگان هایی که حامی مدافعان سلامت بوده و در حوزه مسئولیت اجتماعی نقش موثری ایفا نموده اند؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا بویژه شهدای حوزه سلامت که برای کشور افتخارآفرینی نمودند؛ اظهار کرد: همه ما مرهون ایثارگری و تلاش کادر درمان هستیم و به خانواده های محترم شهدای مدافع سلامت و همه آسیب دیدگان و درگذشتگان این ویروس خطرناک تسلیت عرض نموده و امیدواریم که ارواح پاک همه آن ها در جایگاه بلند رحمت الهی میمان باشد.

وی افزود: هیچ کلامی نمی تواند میزان وام داری ما را به این عزیزان بیان کند و بدانید که همه مردم قدردان شما هستند و خود را وام دار ایثارگری های کادر درمان می دانند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: امیدواریم به شایستگی از این خدمت که جامعه پزشکی به کشور نموده و نام ایران را بلند آوازه کرده ؛ قدر دانی کنیم.

وی با اشاره به این که ویروس کرونا چند واقعیت را برای ما آشکارتر کرد؛ گفت: کرونا ضعف انسانی و نیازمان به یکدیگر را به ما گوشزد کرد و سبب شد تا به این ضعف پی ببریم که در برابر این پهنای گسترده هستی ذره ای هستیم که برخی اوقات جایگاه خود را فراموش کرده و گردن کشی می کنیم و دیگران را زیر بار فشار قرار داده و متوجه نیستیم ویروسی که در یک قاشق هم جای نمی گیرد جهان را در برگرفته و بزرگترین قدرت های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی و .... جهان را از پای درآورده است و در برابر آن ناتوانند.

وی تصریح کرد: در جهان فقط یک قدرت داریم و آن ذات مقدس باریتعالی است و همه ابرقدرت ها باید بپذیرند که در برابر اراده خداوند و ملت ها می توانند شکست بخورند.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ویروس کرونا به ما نشان داد که جهان به هم پیوسته است و امکان برخورداری از سلامت در حالی که همسایه بیمار است؛ وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: همه مردم جهان با چشم خود دیدند که فقیر و غنی، قدرتمند و ناتوان ، زن و مرد و ... همه در برابر این درد مشترک بشریت یکسان هستند و آینده مشترک دارند .

وی اضافه کرد: ای کاش کرونا به ما این آموزش جهانی را بدهد تا بفهمیم صلح و ناامنی ؛ فقر و غنا ؛ بیماری و سلامتی و ... همزاد یکدیگرند و اگر یک کشور نا امن باشد همه جهان نا امن است و نمی توان به قیمت نا امنی دیگران برای خود امنیت خرید و با فشار به دیگران آینده خود را تامین کنیم.

وزیر امور خارجه با بیان این که در دعواهای جناحی و گروهی باید به این نکته توجه داشت که همه در کشتی ای به نام ایران نشسته اند که در طوفان سهمگین حوادث قرار گرفته است؛ اظهار کرد: این کشتی با همبستگی می تواند آینده بهتری داشته باشد و کاش بدانیم که نمی توان واکسن را احتکار کرد و غرب که دم از انسان دوستی می زند 3 برابر نیاز مصرفی خود واکسن احتکار کرده است در حالی که باید عدالت در توزیع واکسن و ایجاد فرصت برابر برای کشورهای فقیرو آسیب پذیر وجود داشته باشد.

ظریف با تاکید بر این مهم که جامعه پزشکی و کادر درمان هیچ بیمار تهی دستی را پشت در بیمارستان نگاه نداشت و در شرایط تحریم و کمبودها افتخار آفرینی کردند؛ خاطرنشان کرد: آن هایی که مانع انتقال پول و ارز برای خرید واکسن شدند نمی توانند بگویند از کرونا درس تواضع و انسانیت گرفتند و همه ما از آموزشگاه خداوند در این یکسال آموختیم که چگونه به یکدیگر خدمت کنیم و در برابر همه شما سر تعظیم فرود می آورم به نشانه احترام و شرمندگی و وام دار بودن و امیدوارم که این همه از خودگذشتگی با تولید و خرید واکسن و فراهم کردن امکانات مناسب شرایط را برای ورود به سالی توام با سلامتی و سرافرازی فراهم کند.

وی یادآور شد: امیدوارم با گذر از دو ویروس مهلک کرونا و تحریم وارد قرن سازندگی شویم و تلاش در کنار سایر کشورهای جهان این امکان را فراهم کرده است تا واکسن را هم مانند موشک خودمان تولید کنیم و نیامند اتکا به توانمندی های خودمان باشیم ضمن داشتن روابط گسترده و فراگیر با همه جهان و تنش زدایی . در پایان از همه سپاسگزارم و سالی سرشار از سرافرازی را برایتان آرزومندم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.