جمعه، 7 اردیبهشت 1403

ضرورت استفاده از پتانسیل های مدیریتی نظام پزشکی/ مدیریت پاندمی کووید 19 در گرو مشارکت همگانی

ضرورت استفاده از پتانسیل های مدیریتی نظام پزشکی/ مدیریت پاندمی کووید 19 در گرو مشارکت همگانی

عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به تلاش های شبانه روزی کادر درمان طی یکسال گذشته بیان کرد : نداشتن برنامه علمی و راهبردی مهمترین عامل مشکلات جامعه در مهار و کنترل پاندمی کووید 19 بود.

دکتر بهنام عباسیان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که پس از یکسال کشمکش با کووید 19 ؛ اکنون شاهد خیز کرونای انگلیسی در کشور هستیم؛ اظهار کرد: ویترین جامعه پزشکی درسالی که گذشت مملو از عزیزانی بود که جان برکف به مردم خدمت کرده و سرانجام لباس شهادت پوشیدند و تحمل این اندوه برای بازماندگان و جامعه پزشکی بسیار سخت بود.

وی واکسیناسیون جامعه پزشکی و مردم را تسکین آلام بازماندگان و آرامش روح شهدای سلامت عنوان کرد و افزود: شاید عامل همه مشکلات و سردرگمی جامعه پزشکی و مردم در مهار پاندمی نداشتن برنامه راهبردی و علمی در کشور بوده است.

وی ادامه داد: کشور ما همگام با کشورهای در حال توسعه از پتانسیل مدیریتی نظام پزشکی استفاده نکرد و در حالی شاهد واکسیناسیون کشورهای همسایه هستیم که میزان افراد واکسینه شده در کشور ما به نسبت کل جمعیت بسیار کم است.

عضو شورای عالی نظام پزشکی با بیان این که در آستانه سال جدید خواستار سلامتی و خوشحالی ملت هستیم؛ تصریح کرد : و این مهم در صورتی محقق خواهد شد که وزارت بهداشت و نظام پزشکی و کلیه سیاستگذاران عرصه سلامت در یک گام با هم حرکت کنند تا با مشارکت همگانی مردم بتوانیم پاندمی کووید 19 را بهترین شکل ممکن مدیریت کنیم.

عباسیان با گریزی به معضلات جامعه پزشکی در شرایط بحرانی کرونا گفت: امیدواریم در سال پیش رو متولیان امر توجه ویژه ای به جامعه پزشکی و کادر درمان داشته باشند تا با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از کرونا گردش مالی مراکز درمانی بخش خصوصی به گونه ای باشد که همکاران بتوانند خدمات باکیفیتی را به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

علی مقدم یکشنبه, 24 اسفند,1399 15:12
test
adadds