پنجشنبه، 9 فروردین 1403

چگونگی پذیرش بیمار در بیمارستان‌های دولتی با حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی

چگونگی پذیرش بیمار در بیمارستان‌های دولتی با حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی
رئیس بیمارستان سینا درباره حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی و اقدامات انجام شده در این بیمارستان در جهت نسخه نویسی الکترونیک، گفت: هنوز فرایند نوشتار مکتوب نسخ وجود دارد، زیرا زیرساخت‌های پیچیده‌تری لازم است که شاید در مراکز تامین اجتماعی وجود داشته باشد ولی ما در عمل نسخ را در سرنسخه بیمارستانی می‌نویسیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایسنا؛ دکتر محمدطالب‌پور درباره فرایند اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیک و حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی در بیمارستان سینا، گفت: هنوز به شکل دقیق تعیین تکلیفی صورت نگرفته است و به ما اعلام کرده‌اند با گرفتن کد ملی مراجعین، دستورات و تجویز لازم را بر کاغذ بنویسید و زمان اجرا با زدن کد ملی در سیستم، بیمه برای فرد اجرا می‌شود.

وی افزود: الان داروها بر سرنسخه بیمارستانی مکتوب می‌شود و فعلا اینگونه نیست که فرایندی کاملا اینترنتی انجام شود؛ زیرا زیرساخت‌های پیچیده‌تری لازم است که شاید در مراکز تامین اجتماعی وجود داشته باشد ولی ما در بیمارستان دولتی و دانشگاهی سینا در عمل نسخ را در سرنسخه بیمارستانی می‌نویسیم.

طالب‌پور در خصوص نحوه بستری بیماران پس از تاریخ اعلام حذف دفترچه‌های بیمه، گفت: در این مورد هم با اعلام کد ملی و اخذ تاییدیه بیمه فرد، بستری می‌شود. بیشترین موردی که نیازمند فرایند کامل نسخه نویسی الکترونیک است در بخش دارو و سرپایی است که هنوز در مراکز دانشگاهی این زیرساخت را نداریم‌.

رئیس بیمارستان سینا، افزود: ممکن است خود دفترچه بیمه به شکل فیزیکی حذف شده باشد اما هنوز کاغذ و نوشتار مکتوب در سیستم وجود دارد. 

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.