پنجشنبه، 30 فروردین 1403

معین :

خطر موج چهارم کرونا با گونه جهش یافته انگلیسی جدی است/ ضرورت عبرت گرفتن از عملکرد گذشته

خطر موج چهارم کرونا با گونه جهش یافته انگلیسی جدی است/ ضرورت عبرت گرفتن از عملکرد گذشته
رئیس شورای عالی نظام پزشکی با تاکید بر این مهم که باید از عملکرد گذشته در خصوص مدیریت بحران کرونا عبرت بگیریم؛ بیان کرد: خطر موج چهارم کرونا با گونه جهش یافته انگلیسی و گسترش آن به همه استان های کشور بسیار پراهمیت و جدی است.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی؛ دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی در چهل و نهمین جلسه این شورا که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ با تبریک اعیاد پیش رو و مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار کرد: باید از عملکرد گذشته در خصوص مدیریت بحران کرونا عبرت بگیریم و نقاط ضعف قبلی را در مدیریت این پاندمی تکرار نکنیم.

وی افزود: قاطعیت دولت برای کنترل نحوه ایاب و ذهاب و  سفرها و نیز پرهیز مردم از دید و بازدید و سفرهای نوروزی و همچنین جلوگیری از اجتماعات در جشن های ماه شعبان، می تواند جلوی فاجعه را بگیرد و امیدواریم که تجربه بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

وی ادامه داد: لازم است مانند سیل گلستان در سال گذشته، مطالعه ای در زمینه فرآیند مدیریت بحران کرونا طی یکساله گذشته توسط یک گروه بیطرف از تخصص های مختلف از جمله اپیدمیولوژیست ها، ایمونولوژیست ها، متخصصان بیماری های عفونی، جامعه شناسان و اقتصاد دانان و... از سوی دولت انجام شود تا ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف عملکردها، برای دوران پسا کرونا هم برنامه ریزی های لازم انجام شود.

معین تصریح کرد : سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی که نگاه علمی به بحران کرونا و نحوه مدیریت آن دارند؛ می توانند با رعایت اصل بی طرفی درحیطه مستندسازی های لازم همکاری و مشارکت نمایند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی واکسیناسیون را یک دغدغه ملی عنوان کرد و گفت: جامعه پزشکی و خانواده های آن ها؛ گروههای آسیب پذیر و آحاد مردم جامعه دغدغه واکسیناسیون را دارند و باید با شفافیت و رعایت اولویت ها و زمان بندی مناسب این مهم اجرایی شود و در هر مرحله به اطلاع عموم برسد.

وی با اشاره به  ضرورت تزریق آرامش روانی به جامعه تصریح کرد: علاوه بر جامعه صبور و فرهیخته پزشکی، باید دولتمردان و حاکمیت نیز در آرامش  دادن به جامعه همکاری کنند تا پیامدهای کوتاه مدت و بلندمدت روانی و اجتماعی همه گیری کرونا را بتوان مدیریت نمود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی تاکید کرد: با توجه به مدت زمان باقی مانده از این دوره نظام پزشکی، ضروری است که اولویت ها و برنامه های سازمان بازنگری شده و فراتر از امور جاری و روزمرگی ها ، از زمان استفاده بهینه کنیم.

لازم به ذکر است در چهل و نهمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی گزارشی از کمیسیون تخصصی مشورتی طرح و لوایح و آئین نامه ها در خصوص عناوین تخصصی مندرج در تابلو پزشکان براساس آئین نامه استاندارد سازی تابلو، مهر ، سرنسخه و کارت ویزیت موسسات پزشکی ، مطب ها و دفاتر کار شاغلان حرف پزشکی و وابسته ارائه و پس از رای گیری اعضای شورای عالی نظام پزشکی مصوب شد.

همچنین پس از بحث و بررسی های لازم و ارائه گزارش کارشناسی کمیسیون تخصصی مشورتی برنامه و بودجه و تشکیلات؛ بودجه سال  ۱۴۰۰ بررسی و جزئیات آن به تصویب رسید.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.