چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

همه جانبه بودن از خصایص بارز استاد معین است

همه جانبه بودن از خصایص بارز استاد معین است

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در آئین نکوداشت مقام دکتر مصطفی معین ؛ همه جانبه بودن را از خصایص بارز ایشان عنوان کرد و گفت: باید از ایشان برای جوانان الگوسازی کرده تا مسیر درست را برای خدمت به مملکت خود طی نمایند.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ آئین نکوداشت مقام استاد دکتر مصطفی معین و قدردانی از خدمات شایسته او همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس مرکز تحقیقات ایمونولوژی،آسم و آلرژی امروز 6 اسفند ماه 99 و در آستانه میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (ع) به صورت حضوری-مجازی در مرکز همایش های مرکز طبی کودکان برگزار شد.

دکتر محمد رضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی حضور در این مراسم را افتخاری برای تجلیل و تقدیر از خدمات یک انسان بزرگ دانست و گفت: وظیفه داریم از یک  انسان بزرگ وم عالم که به مملکت خود خدمت کرده است ؛ تقدیر نموده و برای جوانان و آینده کشور الگوسازی کنیم تا مسیر درست را طی نمایند.

وی با بیان این که در حکومت های نادرست افراد کوچک در مناصب بزرگ قرار می گیرند،افزود: باید به جوانان یاد دهیم چه مسیری را طی کنند تا به عنوان یک انسان خادم و بزرگ و کسی که به مردم خود خدمت کرده است در جامعه شناخته شوند.

وی با اشاره به این که درآستانه میلاد با سعادت حضرت علی(ع) هستیم و ایشان انسان بسیار برجسته علمی بودند،ادامه داد: آن حضرت در میادین نبرد انسان ویژه و فداکاری بودندکه سعی در زنده نگاهداشتن اسلام داشت و در مواجهه با یتیم اشک از چشمانش جاری می شد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی حضرت علی (ع) را نمونه بارز انسانی دانست که به فقر و عدالت حساس است و گفت: حکومت حضرت علی(ع) به گونه ای بود که حکومت امروز ایران یک پنجم آن هم نیست و تمام عربستان ،سوریه ، مصر و ایران هم جزو حکومت آن حضرت بود و شب هنگام بعد از عبادات و کارهای معنوی کیسه نان و خرما به دوش گرفته و به مستحقان کمک می نمود.

ظفرقندی اضافه کرد: به لحاظ اقتصادی نمی توان فقر را در جامعه ریشه کن کرد، اما حضرت برای راضی کردن خودش و این که بیاموزد در هر صورت باید به مردم رسیدگی کنید، این راه را پیشه کرد. آن چه ما از حضرت علی (ع)یاد گرفتیم ، همه جانبه بودن ایشان است.

وی با اشاره به این که در فقر و بی عدالتی،  طبابت و پزشکی و بیمار از بین می روند؛ خاطرنشان کرد: حتی در عدم رعایت اصول و روابط سیاسی و بین المللی درست و همچنین روابط اجتماعی نا درست پزشکی نمی تواند سیر صعودی داشته باشد بلکه به قهقرا هم خواهدرفت.  وقتی روابط خارجی درست نداشته باشیم ،در تامین دارو و واکسن به مشکل برمی خوریم .

ظفرقندی در پایان سخنان خود یکی از خصایص بزرگ دکتر معین را همه جانبه بودن  ایشان عنوان کرد و یاد آور شد : باید سعی در ادامه ارزش هایی داشته باشیم که دکتر معین از خود به جا گذاشتند .

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.