جمعه، 10 فروردین 1403

افزایش شدید مبتلایان به کرونای جهش یافته در خوزستان

افزایش شدید مبتلایان به کرونای جهش یافته در خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ظرفیت تخت‌های ICU بیمارستان‌های اهواز 100 درصد تکمیل شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از فارس؛ فرهاد سلطانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان خوزستان توضیح داد: طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش روند مراجعه مبتلا به کرونا در جنوب کشور هستیم که در همین راستا بیمارستان‌های این در حالت آماده باش برای پذیرش بیماران کرونا قرار گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان رازی و بیمارستان امیرالمومنین (ع)، بیمارستان حضرت زهرا (س)، بیمارستان بقایی 1 بیمار کرونا پذیرش می‌کنند، در زمینه تخت‌های عادی مشکل جدی وجود ندارد اما در زمینه تخت‌های «آی سی یو» با مشکل مواجهیم به طوری که ظرفیت تخت‌های مراقبت ویژه صددرصد تکمیل شده است.

سلطانی با بیان اینکه میزان بستری نیز بسیار افزایش یافته است گفت: در شهرهای اهواز، ماهشهر، شادگان، خرمشهر و آبادان شاهد بیشترین مراجعه بیماران هستیم و جنوب خوزستان با وضعیت حاد شیوع کرونا مواجه است که در همین راستا برای تامین نیروی انسانی، اعمال جراحی زیبایی و غیراورژانسی لغو شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه بیشترین آمار مبتلایان به کرونا مربوط به ویروس جهش یافته هستند گفت: در این بیماران شاهد درگیری بیشتر ریه بیماران خصوصا جوانان هستیم و خوشبختانه در زمینه تجهیزات شناسایی بیماران مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: سه هفته قبل یک مورد مبتلا به ویروس جدید شناسایی شد و متاسفانه امروز آمار مبتلایان به این نوع ویروس جهش یافته رو به افزایش است. در مناطق قرمز رفت و آمد شهری محدود شد و در اماکن شلوغ نیز محدودیت‌هایی اعمال شد همچنین منع آمد و شد از ساعت 9 شب نیز اعمال می‌شود.

سلطانی افزود: پیشنهاد بسته شدن مرزهای ورودی به خوزستان نیز به ستاد کرونا داده شد، تا زمانی که وضعیت جنوب کشور قرمز باشد باید اعمال محدودیت‌ها ادامه داشته باشد تا وضعیت ما رو به بهبودی رود.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.