ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

ضرورت تسریع در واکسیناسیون آحاد جامعه برای کاهش تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر

ضرورت تسریع در واکسیناسیون آحاد جامعه برای کاهش تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر

چهل و هشتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی امروز (یکم اسفندماه99 ) در محل سازمان نظام پزشکی برگزار و اهم مسائل جامعه پزشکی بویژه واکسیانسیون گروههای مختلف کادر درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ چهل و هشتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی بصورت حضوری و مجازی (با رعایت پروتکل های بهداشتی) امروز در محل این سازمان برگزار و هر یک از ا عضای شورای عالی در خصوص عمده معضلات نظام سلامت و جامعه پزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اهم مباحث مورد بحث در چهل و هشتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی به شرح ذیل است:

** با توجه به این که مهمترین راه کنترل کووید 19 واکسیناسیون است؛ این مهم باید به سرعت و در سطح گسترده ای انجام شده تا شاهد کاهش موارد بستری و مرگ و میر باشیم.

** با توجه به این که بسیاری از گروههای پزشکی از جمله آزمایشگاهها؛  رادیولوژی ها ؛ دندانپزشکی ها و ... به میزان زیادی وابسته به مواد و تجهیزات هستند، ضروری است در تعرفه های سال 1400 این گروهها مورد توجه ویژه قرار گرفته تا امکان فعالیت مناسب داشته باشند.

** در حادثه زلزله سی سخت مجددا ثابت شد که کادر درمان همواره در نخستین لحظات حوادث و بحران در کنار مردم حضور دارد، اما بدلیل عدم وجود مدیریت صحیح بحران در کشور ، مردم آسیب دیده از ابعاد دیگر دچار سختی های بسیار هستند.

**سرانه پزشکان خانواده از ابتدا هم با هزینه ها همخوانی نداشت و باید در تعرفه های سال آینده ، سرانه پزشکان خانواده به میزان  قابل توجهی افزایش یابد.

** ورود کرونای انگلیسی و بروز موج چهارم کرونا شرایط را جهت برگزاری امتحانات دانشگاههای علوم پزشکی دشوار نموده ، لذا باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

**ضروری است سازمان نظام پزشکی در بحث خرید و واردات واکسن کرونا برای کادر درمان بخش خصوصی ورود نموده تا همکاران با آرامش بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

**دفاع از حقوق مردم جزو اولویت ها و افتخارات سازمان نظام پزشکی است و برخورد با مدعیان دروغین انواع و اقسام درمان ها از جمله مطالبات جدی این سازمان است.

**ضمن مساعدت لازم در خصوص تولید واکسن داخلی باید تا زمان دسترسی همگانی ، واردات واکسن استاندارد در اسرع وقت انجام شود و کادر درمان در اولویت دریافت این واکسن قرار گیرند.همچنین ضروری است موسسات و برخی از دیگر همکاران درگیر مقابله با کرونا به لیست اولویت بندی فعلی اضافه شوند.

**آموزش های حوزه دندانپزشکی بویژه آموزش های عملی تحت تاثیر اپیدمی کرونا قرار گرفته است.

**توجه بیش از پیش جامعه پزشکی در خصوص نحوه اطلاع رسانی و در نظر گرفتن شئونات فرهنگی و اخلاق پزشکی ضروری است.

** جامعه پزشکی در وهله اول بر اساس لزوم خدمت به فعالیت می پردازد نه کسب درآمد ، لذا در کلیه سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها این مهم باید مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است در این جلسه شورای عالی آئین نامه تعیین حدود صلاحیت فیزیوتراپیست ها ، دستورالعمل نحوه اطلاع رسانی امور پزشکی و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.همچنین کمیته ای جهت بررسی همه جانبه مشکلات فعالیت پزشکان در شهر دوم تعیین شد.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.