پنجشنبه، 9 فروردین 1403

خیز تهران به سمت موج چهارم کرونا

خیز تهران به سمت موج چهارم کرونا

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفت: افزایش تعداد مبتلایان کرونای تهران، خیز برداشتن به سمت موج چهارم بیماری را نشان می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایلنا؛ نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونای استان تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش آمار کرونا، آیا وارد موج چهارم شده‌ایم؟ بیان کرد: از ۱۰ روز گذشته این بحث مطرح بود و هشدار ورود به موج چهارم بیماری داده شده بود و حالا هم روند بیشتر خواهد شد، بنابراین در مورد این سوال که به صورت رسمی وارد موج چهارم شده باشیم، حقیقتا باید بگویم که به آن سمت خیز برداشتیم.

وی افزود: افزایش تعداد مبتلایان در تهران هم این موضوع را نشان می‌دهد، اما مسئله‌ای که وجود دارد و باید به آن اشاره داشت، که بیشترین حجم کار اطلاع رسانی در این قضیه بر روی رسانه است و باید برای بالا بردن سطح آگاهی مردم هشدارهای لازم را اطلاع رسانی کند، به خصوص اینکه به ایام عید و شروع دورهمی‌ها هم نزدیک می‌شویم.

توکلی با اشاره به موضوع اثر واکسن بر روی کنترل اپیدمی، ادامه داد: تزریق واکسن تازه با اولویت کادر درمان، آن هم نه همه‌ی کادر بلکه فقط پرسنل مراقبت ویژه که ارتباط مستقیم با بیماری دارند، شروع شده و باید تعداد بیشتری تزریق انجام شود تا بگوییم چه زمان می‌توان اپیدمی را کنترل کرد.

وی تصریح کرد: برای عید هم پیش‌بینی‌های داشتیم و پیشنهادهایی را به ستاد ملی منتقل کردیم و این پیشنهادها بر اساس بررسی وضعیت اصناف، سازمان‌ها، اداره‌جات، حمل و نقل عمومی و اماکن دیگر تهران صورت گرفته که امیدواریم ستاد ملی به شهر تهران نگاه ویژه‌ایی داشته باشد و مصوبات آن را قبل از عید داشته باشیم.

معاون درمان ستاد کرونای تهران با اشاره به ادعاهای مطرح شده یک مدعی طب سنتی در رابطه با تزریق واکسن کرونا که پیش‌تر هم مسائلی را مطرح کرده بود، خاطرنشان کرد : حرف‌ها، شایعه‌ها و حواشی در رابطه با واکسیناسیون کرونا پیش از این هم وجود داشته، ولی موضوع قابل اهمیت این است که مردم چقدر این مسائل را باور داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: در این چند روز تزریق واکسن کرونا، هیچ عوارضی، غیر از عوارض جزئی و معمول دیده نشده است، هر عوارضی هم بوده مطابق رفتار دیگر واکسن‌ها که امکان دارد، چنین نشانه‌هایی بعد از تزریق داشته باشند، به وجود آمده که برطرف خواهد شد، پس بنابراین بعد از این حرف و حدیث‌ها مردم به این نتیجه خواهند رسید که عملاً واکسن عارضه جدی نخواهد داشت.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.