جمعه، 31 فروردین 1403

دانشجویان به سمت رشته‌های تخصصی‌ مادر گرایش ندارند

دانشجویان به سمت رشته‌های تخصصی‌ مادر گرایش ندارند
معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی و رئیس انجمن علمی متخصصان بیهوشی و مراقبت‌های ویژه از گرایش نداشتن دانشجویان به سمت رشته‌های تخصصی مادر انتقاد کرد.

علیرضا سلیمی معاون سازمان نظام پزشکی در گفت‎وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آزمون دستیاری و موضوع مراقبت های ویژه اظهار کرد: دستیاران رشته‌های بالینی و پزشکان عمومی ما در سنی که می‌خواهند وارد دستیاری شوند جزو سخت کوش‌ترین گروه های پزشکی هستند و باید به آنها توجه شود.

او در ادامه با تاکید بر اینکه در همه گیری بیماری کووید ۱۹ به سر می‌بریم و بهتر است که سیاست‌های کلی مانند پرداخت مالیات‌ها و حقوق‌ها در چهارچوب اصلی اتفاق بیفتد اضافه کرد: بنا به خواست بسیاری از دستیاران، امتحانی که قرار بود  در اسفند برای ورودی دستیاری انجام شود  به ۲۰ فروردین موکول شد و امیدوارم همین وقفه کوچک هم بتواند در روحیه افراد کمک شایانی کرده باشد.ثبت نام این آزمون از ۲۱ لغایت  ۲۴ بهمن ماه ادامه دارد و داوطلبان  می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

سلیمی بیان کرد: مشکل اساسی امروز ما، نپرداختن داوطلبان به رشته‌های مادر است. رشته‌هایی مانند طب اورژانس و بیهوشی از رشته‌های مادر ما هستند و به شدت به آنها نیاز داریم در صورتی که امروزه  با شیب نزولی برای حضور در این رشته‌ها رو به رو شده ایم. برداشتن شرط انجام تعهدات قانونی یا انجام خدمت نظام وظیفه برای شرکت در آزمون دستیاری شاید به صورت مقطعی ظرفیت‌ این رشته‌ها را پر کند، اما مشکل عمیق‌تر است و باید ریشه‌ای حل شود.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با اشاره به کنگره مراقبت های ویژه  بیان کرد: برای این کنگره بیش از ۲ هزار نفر از متخصصان بیهوشی ثبت نام کرده‌اند و استقبال برای یک کنگره که به صورت آفلاین و آنلاین برگزار می‌شود، بسیار قابل توجه و درخشان خواهد بود.

او با تاکید بر اینکه علاقه به تخصص بیهوشی آشکارا کم شده اظهار کرد: البته نبود داوطلب درخصوص رشته‌های مادر دیگر مثل طب اورژانس و کودکان و داخلی هم صدق می کند. در شرایط فعلی بیشتر گرایش به رشته‌های لوکس است که بسیار نگران کننده است. 

این مقام مسئول در ادامه ضمن هشدار به نبود گرایش به رشته‌های مهم تاکید کرد: آینده پزشکی ایران درخطر است و باید به سمت عدالت بین رشته‌ای برویم  تا مسائل، مشکلات دستیاران و متخصصان را حل کنیم و بهترین‌های دانشجویان پزشکی به رشته‌های اصلی و مادر گرایش داشته باشند.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.