جمعه، 10 فروردین 1403

همزمان با روز میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر صورت گرفت:

دیدار با خانواده شهید معزز راه خدمت و سلامت ایران؛ مریم عرب‌عامری

دیدار با خانواده شهید معزز راه خدمت و سلامت ایران؛ مریم عرب‌عامری
عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی و رئیس انجمن مامایی ایران با اشاره به وجود ۴۰۰ مبتلا در مراکز ۱۶ ساعته ارائه خدمت به بیماران و ۱۴ شهید مامایی در مقطع همه گیری کرونا گفت: ضروری است کادر درمانی که در مراکز و مطب‌های فعال در دوران کرونا و یا غربالگری‌ها فعالیت دارند و از دنیا می‌روند به عنوان شهید راه خدمت محسوب شوند.

همزمان بامیلاد حضرت زهرا(س) و گرامی‌داشت روز زن و مادر، دکتر مسعود حبیبی، معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی ودکتر ناهید خداکرمی عضو شورای عالی نظام پزشکی و رئیس انجمن مامایی ایران به همراه دکتر محمدحسین افتخاری دبیر ستاد غیرمترقبه سازمان نظام پزشکی ضمن حضور در جمع خانواده این شهید مدافع سلامت، یاد او را گرامی داشتند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در این دیدار همسر ماما عرب عامری که خود پزشک متخصص بیهوشی‌است و دو هفته پایانی عمر همسرش را در کنار وی در بیمارستان حضور داشت، گفت: همسرم از بیست سال پیش که مطب مامایی خود را راه‌اندازی کرده بود، روزهای چهارشنبه، در دو نوبت صبح و عصر به صورت رایگان بیماران را ویزیت می‌کرد و همواره به فکر و یاد مردم و همنوعان خویش و فردی خیرخواه بود.
 دکتر ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران افزود: با توجه به تجربه موفق ارائه خدمات ماماها در محله‌های شهرها به نسل‌های مختلف یک خانواده در طول سال‌ها و شناخته شدن ایشان به عنوان معتمد خانواده ها، شهید راه خدمت خانم عرب‌عامری را یکی از این مصادیق نیکو دانست.
 رئیس انجمن مامایی ایران با اشاره به ۴۰۰ مبتلا در مراکز ۱۶ ساعته و ۱۴ شهید مامایی  افزود: ضروری است کادر درمانی که در مراکز و مطب‌های فعال در دوران کرونا و یا غربالگری‌ها فعالیت دارند و از دنیا می‌روند به عنوان شهید راه خدمت محسوب شوند.
دکتر مسعود حبیبی ضمن تقدیر از تلاش ها و جانفشانی کادر درمان گفت طی مطالعه ای مشخص شده که در استان های بزرگ بیش هفتاد درصد از افراد مبتلا به کرونا در مرحله اول به مطب پزشکان و درمانگاه ها مراجعه کرده‌اند و با توجه به پیگیریهای سازمان نظام پزشکی، در دیدار رئیس سازمان نظام پزشکی با رئیس  بنیاد شهید، ظرفیتی در کمیته تعیین مصادیق شهدای خدمت و سلامت ایجاد گردیده تا کادر درمانی که در بخش‌های غیر کرونایی و مطب ها به رحمت خدا می‌روند، نیز شهید راه خدمت در نظر گرفته شوند.
معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی در پایان ابراز امیدواری کرد سازمان نظام پزشکی کشور با جمع‌آوری شرح جانفشانی‌های کادر درمان و نگارش یک کتاب در اسفند ماه، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی خواهد داشت.

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.