جمعه، 10 فروردین 1403

پزشکان جوان را دریابیم

پزشکان جوان را دریابیم
رئیس شورای عالی نظام پزشکی در صفحه اینستاگرام خود به شرایط تحصیلی و کاری جامعه پزشکی بویژه قشرجوان اشاره نموده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی در صفحه اینستاگرام دکتر معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی آمده است :

 

طبق اعلان روابط عمومی نظام پزشکی، طی یکسال گذشته بیش از سه هزار پزشک به خارج کشور مهاجرت کرده اند (۹۹/۱۰/۲۲)
⁉️ از وزارت بهداشت نیز خبر می رسد که۲۰٪ ظرفیت دوره های آموزش دستیاری تخصصی پزشکی کشور خالی مانده و اکنون ظرفیت های تکمیلی اعلام کرده اند!(۹۹/۸/۲۵)               
⁉️ مهاجرت پرستاران به خارج از کشور ۵ برابر شده است! (۱۳۹۹/۰۸/۱۹ دبیر کل خانه پرستار) 
⁉️ طبیعی است که در شرایط فقر و تنگی معیشت، افسردگی و طلاق، بروز سکته های قلبی، تصادفات جاده ای، احساس ستم و تبعیض و بی توجهی دولت و مجلس؛ نخبگان جوان پزشکی و کادرهای درمانی و پرستاری غریبانه و با سرخوردگی جلای وطن کنند و به جای هموطنان نیازمند خود مجبور به ارائه خدمت به بیگانگان شوند!؟
✔بی تردید خواسته های جامعه فداکار پزشکی و بویژه پزشکان جوان ایرانی در حد همان حقوق شهروندی است و نه بیشتر از آن! 
✔پزشک نه تنها خود را "تافته جدا بافته" نمی داند بلکه بر پایه پیمانی که در انتخاب این مسئولیت انسانی دشوار با خدای خود بسته است، سلامتی بیمار و خیر جامعه را در هر شرایطی بر خواسته های خود ترجیح می دهد! شاهد زنده آن شهادت صدها پزشک و پرستار و کادر درمانی(به مراتب بیشتر از میانگین حهانی) در دوره همه گیری کرونا است!
🔹️⁉️🔹️اکنون اشاره ای نیز به برخی واقعیت های تلخ و خسارتبار در این زمینه داشته باشیم:
✔️کارورزان و دستیاران دوره های تخصصی پزشکی با ۲۰۰ تا ۴۰۰ ساعت کار  و تا ۲۰ شب کشیک طاقت فرسا در هر ماه، حقوقی کم تر از حداقل حقوق پایه وزارت کار دریافت می کنند!
✔حقوق دریافتی پزشکان در سطوح مختلف عمومی، تخصصی و فوق تخصصی پس از گذراندن سال های طولانی(۴ تا بیش از ۱۰ سال) طرح های اجباری خارج از مرکز (که در رشته های غیر گروه پزشکی وجود ندارد!) در مقایسه با سایر کادرهای درمانی و نیز دانش آموختگان سایر رشته های دانشگاهی مورد تبعیض و استثمار قرار گرفته اند!
✔در الزام پزشکان به پرداخت مالیات ها و عوارض گوناگون شهرداری ها و..؛ نه تنها عدالت، شفافیت و قانونمندی لازم وجود ندارد بلکه شاهد فضاسازی و شانتاژ در رسانه ملی بر علیه جامعه خدوم پزشکی بوده ایم!  
✔تغییر ساختارها و مقررات ظالمانه و استثماری(طرح های خدمت اجباری بعد از هر مقطع پزشکی!) و دفاع از حقوق جامعه پزشکی بویژه پزشکان جوان باید در اولویت اول وزیر و مسئولان محترم وزارت بهداشت قرار گیرد!
پزشکان جوان را دریابیم! 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.