جمعه، 10 فروردین 1403

حمایت از خانواده شهدای "مدافع سلامت" در دستور کار بیمه سلامت/ تعرفه بخش خصوصی مبنای پرداخت بیمه سلامت همگانی

حمایت از خانواده شهدای  "مدافع سلامت" در دستور کار بیمه سلامت/ تعرفه بخش خصوصی مبنای پرداخت بیمه سلامت همگانی
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از خانوده شهدای مدافع سلامت گفت: تلاش ما بر این است تا مبنای پرداخت به پزشکان در طرح نسخه الکترونیک جهت بیماران تحت پوشش این سازمان ،تعرفه بخش خصوصی باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ، جلسه هم اندیشی دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی و دکتر ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به منظور بحث و بررسی در خصوص اهم مسائل مبتلا به جامعه پزشکی و خانوداه شهدای مدافع سلامت امروز در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

در این جلسه دکتر ظفرقندی بر لزوم حمایت سازمان های  بیمه گر از خانواده های شهدای مدافع سلامت ؛  هماهنگی و اقناع جامعه پزشکی در خصوص اجرای طرح نسخه الکترونیک و نظام ارجاع تاکید نمود.

دکتر ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز ضمن ارائه گزارشی از چگونگی اجرای نظام ارجاع در روستاها به اجرای طرح آزمایشی ارائه خدمات تشخیصی و درمانی افراد زیرمجموعه بیمه سلامت همگانی توسط بخش خصوصی پرداخت و گفت: این طرح بطورآزمایشی در چهار استان کرمانشاه، کرمان، چهار محال و بختیاری و کردستان از هفته آینده اجرا شده و نتایج آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در صورت مناسب بودن به کل کشور گسترش یابد.

به گفته وی در این طرح هر پزشک در سطح یک بین 500 تا 1000 بیمه شده صندوق بیمه سلامت همگانی را تحت پوشش خود قرار داده و ماهانه مبلغ سرانه ای را در ازای این جمعیت دریافت می کند که در صورت استفاده از نسخه الکترونیک می تواند مبالغی بابت فرانشیز هم دریافت نماید.

لازم به ذکر است سازمان نظام پزشکی نیز با کمک انجمن های علمی در تهیه پروتکل های درمانی مورد نیاز این سیستم همکاری دو جانبه ای را خواهد داشت و آمادگی خود را جهت عملیاتی کردن پرونده و امضای الکترونیک به منظور پیشبرد بهینه این طرح اعلام نمود.

گفتنی است سازمان بیمه سلامت نیز تلاش خود را برای پرداخت70 درصدی  سهم بیمه بر اساس تعرفه بخش خصوصی در سال 1400و بر اساس پروتکل های موجود اعلام کرد. در این راستا دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز ابراز امیدواری نمود که سایر بیمه ها هم در این طرح مبنای پرداخت خود را تعرفه بخش خصوصی قرار دهند.

گزارش تصویری

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.