ﺳﻪشنبه، 4 اردیبهشت 1403

تهیه واکسن دغدغه اصلی ایمونولوژیست ها/ نباید زمان طلایی را از دست داد

تهیه واکسن دغدغه اصلی ایمونولوژیست ها/ نباید زمان طلایی را از دست داد

رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران با اشاره به این که تهیه واکسن و واکسیناسیون در کشور به عنوان دغدغه اصلی ایمونولوژیست ها مطرح است ، گفت: زمان طلایی برای تهیه واکسن و انجام واکسیناسیون در کشور را نباید از دست داد.

دکتر محمد وجگانی رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که انجمن ایمونولوژی باید با حساسیت بیشتر در رابطه با بیماری کووید 19 ورود می نمود؛ اظهار کرد: این انجمن تلاش نمودتا ورود علمی به مباحث کووید 19 داشته باشد زیرا بخشی از جنبه های ایمونولوژیک این بیماری و ویروس بسیار مهم است.


وی افزود: در طول این مدت یک اطلاع رسانی عمومی برای جامعه علمی و پزشکی و عموم مردم داشتیم و همکارانمان نیز در برگزاری وبینارها در زمینه کووید19 فعال بودند .


وی با بیان این که عرصه پزشکی و سلامت تاکید بر مباحث پیشگیری و واکسیناسیون  در مواجهه با بیماری کووید 19 دارد؛ تصریح کرد: تهیه واکسن با استراتژی های مختلف در دستور کار دولت ها و شرکت های مختلف دنیا قرار گرفته است و بحث ما نیز تهیه واکسن و واکسیناسیون در کشور بوده که به عنوان دغدغه اصلی ایمونولوژیست ها مطرح است .


رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران با اشاره به این که اگر واکسیناسیون انجام شود، می تواند امیدی در کنار سایر روشهای پیشگیری از جمله ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در کنترل و مهار بیماری کووید 19 باشد؛ خاطرنشان کرد: نباید فرصت را از دست داد و خیلی از مواقع به بهترین نحو برنامه ریزی می کنیم اما در عمل با مشکل مواجه می شویم .


وجگانی یادآور شد: اگر از نظر برنامه ریزی تاخیر داشته باشیم در اجرا با مشکل مواجه خواهیم بود؛ زمان طلایی است و نباید آن را از دست بدهیم.
انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.