جمعه، 10 فروردین 1403

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی:

قوی ترین کادر درمان را داریم/ ایران در دانش فنی و پزشکی نسبت به جهان پیشرفته چیزی کم ندارد

قوی ترین کادر درمان را داریم/ ایران در دانش فنی و پزشکی نسبت به جهان پیشرفته چیزی کم ندارد

فتاحی با تاکید بر این که علیرغم تمام هجمه هایی که علیه جامعه پزشکی وجود داشت؛ در شرایط پاندمی کووید 19 خالصانه ایستادند و به مردم خدمت کردند؛ اظهار کرد: درمانهایی که در ایران انجام می شود از نظر دانش فنی و پزشکی همتراز کشورهای پیشرفته جهان است.

 

دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی سازمان ضمن عرض خسته نباشید به کادر درمانی گفت: همکاران ما همیشه و در همه شرایط کنار مردم بودند و به این کادر درمان افتخار می کنم که با وجود کمبودهای حفاظتی که در اوایل شیوع اپیدمی کرونا وجود داشت، در کنار مردم بوده و صحنه را ترک نکردند.

 

وی افزود: در زمان جنگ نیز بیش از  4 هزار شهید دادیم و اگر هر کمبودی از نظر ابزار و تجهیزات و گاهی نیروی انسانی وجود داشت ؛ به لحاظ کادر پزشکی و پرستاری هیچ کمبودی در جبهه ها نداشتیم.

 

وی با بیان این که در شرایط پاندمی کووید 19 نزدیک به 300 شهید سلامت داشته ایم؛ ادامه داد: در جبهه ای قرار داریم که دشمن ناشناخته است و مردم باید با کادر درمان همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند و اگر خدای ناکرده نیروی های فنی و تخصصی خود را از دست بدهیم ؛ جبرای آنها کار ساده ای نبوده و نباید بگذاریم کادر درمان مستهلک شود.

 

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که کادر درمان فشار زیادی را در شرایط اپیدمی بردوش خود تحمل می کند؛ تصریح کرد: همکاران پزشک و پرستار با همه سختی ها همچنان در صحنه نبرد با بیماری حضور داشته و ساعت های طولانی با ماسک و لباس های حفاظتی بر بالین بیماران حضور داشته و خدمت رسانی می کنند.

 

فتاحی اضافه کرد: قوی ترین کادر درمانی را داریم و شکی نیست که اقدامات درمانی که در ایران انجام می شود نسبت به کشورهای پیشرفته چیزی کم ندارد البته شاید از نظر تجهیزات و مواد مصرفی و دارویی کمبودهایی بدلیل تحریم های ظالمانه داشته باشیم، اما در دانش فنی و پزشکی کمبودی نداریم.

 

وی با تاکید بر این که جامعه پزشکی بدون توجه به هجمه ها همچنان در کنار مردم ایستاده و به خدمت رسانی مشغول است؛ خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با این بیماری پیشگیری و قطع زنجیره انتقال است که مستلزم ماسک زدن ؛ رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی بوده و این مهم با مشارکت مردم محقق خواهد شد.

 

**فریب تبلیغات فضای مجازی را نخورید

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در بخش دیگری از این گفت و گو با تاکید بر این که مردم برای انجام امور درمانی باید خود را به دست اهل فن و متخصصان بسپارند؛ اذعان کرد: متاسفانه در فضای مجازی افراد فاقد صلاحیت علمی با تبلیغات گمراه کننده مردم را به انجام درمان های جمعی تشویق نموده و با شیوه های غیرعلمی اقداماتی را برای درمان بیماری ها ارائه می دهند.

 

وی افزود: مردم باید هشیار بوده و فریب این تبلیغات اغواء کننده را نخورند و برای درمان بیماری ها به اهل فن مراجعه کنند و در بسیاری از موارد مشاهده شده که فرد پس از گسترش بیماری و انجام شیوه های درمانی غیرعلمی تازه به مراکز درمانی مراجعه می کند که متاسفانه زمان طلایی برای ارائه خدمات درمانی مناسب را از دست داده است.

 

فتاحی با بیان این که شرایط پاندمی کمی کنترل شده است؛ گفت: این بدان معنا نیست که همه چیز تمام شده و بر بیماری فائق آمده ایم و تا زمان دستیابی به واکسیناسیون همه موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم.

 

وی با اشاره به این که نباید تسلیم این بیماری شویم؛ خاطرنشان کرد: مهمترین فاکتور در درمان بیماری ؛ ایمنی خود انسان بوده و آن چه ایمنی بدن را بالا می برد ؛ روحیه است اما نه به این معنی که بگوئیم از بیماری ترسی نداریم و بدون ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی به امور روزمره خود بپردازیم.

 

وی یادآور شد: افراد درصورت ابتلا به کرونا نباید روحیه خود را از دست داده و بترسند ؛ در 90 درصد موارد هیچ اتفاق خاصی رخ نمی دهد و با مراجعه بموقع به مراکز درمانی و دریافت مشاوره و اقدامات لازم می توان بیماری را کنترل نموده و بهبود یافت.

انتهای پیام

 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.