پنجشنبه، 9 فروردین 1403

تزریق واکسن ایرانی کرونا به دواطلبان مرحله دوم

تزریق واکسن ایرانی کرونا به دواطلبان مرحله دوم

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسن "کُوو ایران برکت" پس از اخذ مجوز ادامه مطالعه از کمیته پایش داده و ایمنی به چهار داوطلب دیگر تزریق شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از ایرنا؛ دکتر حامد حسینی در این باره افزود: تزریق این واکسن به چهار داوطلب طی ۲ روز انجام شده که اولین تزریق روز دوشنبه (۱۵ دی ماه) به یک داوطلب و سه تزریق دیگر روز دوم (۱۶ دی ماه) انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حال عمومی این داوطلبان خوب است، بیان داشت: اوایل هفته آینده نتایج هفت داوطلبی که تاکنون برای آنها تزریق انجام شده است، به کمیته پایش اعلام می شود تا پس از بررسی مجدد آنان، اجازه ورود هفت داوطلب دیگر به مطالعه اخذ شود.

مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کل دوره تزریق واکسن داوطلبان اولین مطالعه انسانی فاز یک واکسن ایرانی کرونا را ۲ ماه اعلام کرد و گفت: ۵۶ داوطلب در این مرحله حضور دارند که طی این مدت واکسن به آنها تزریق می شود.

حسینی یادآور شد: تزریق واکسن به داوطلبان ۲ بار انجام می شود به عبارتی تزریق واکسن به آنان در روزهای صفر و ۱۴ صورت می گیرد.

اولین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.

دومین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی نیز روزهای ۱۵ و ۱۶ دی ماه به چهار داوطلب دیگر صورت گرفت.

 انتهای پیام
 

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.