جمعه، 10 فروردین 1403

تائید دو واکسن کرونا در هند

تائید دو واکسن کرونا در هند
 دولت هند روز شنبه اعلام کرد: متخصصان تنظیم‌کننده داروهای هند ،دو واکسن ویروس کرونا یعنی واکسن دانشگاه آکسفورد و دیگری واکسن محلی که با حمایت دولت هند ساخته‌شده است را برای استفاده اضطراری پیشنهاد کردند.

به گزارش رویترز، وزیر دولت پیش‌ازاین گفته بود که واکسن آکسفورد و آسترازنکا (AstraZeneca / Oxford) در شرف تایید است و این امر زمینه را برای یک کمپین بزرگ ایمن‌سازی علیه کروناویروس در دومین کشور پرجمعیت جهان فراهم می‌کند.

دولت گفت که تصمیم نهایی در مورد این دو واکسن توسط مدیر سازمان کنترل استانداردهای دارو (CDSCO) گرفته خواهد شد. فرایند تصویب نهایی با توجه به‌فوریت واکسن در کشوری که بیشترین تعداد آلودگی به کووید-۱۹ در جهان را پس از ایالات‌متحده دارد، به‌طور رسمی انجام می‌شود.

واکسن دیگر هند، معروف به کوواکسین (COVAXIN)، واکسن شرکت بهارات بیوتک و شورای تحقیقات پزشکی هند است که توسط دولت اداره می‌شود و به‌صورت محلی ساخته‌شده است. با استناد به منابع، رویترز روز جمعه گزارش کرد که این واکسن اگرچه اطلاعات کمی در مورد نتایج آزمایش‌ها بالینی آن در دست است، می‌تواند تایید شود.

دولت با اشاره به گونه جدید ویروس که برای اولین بار در انگلیس مشاهده شده است، برای اعطای اجازه استفاده محدود در شرایط اضطراری برای منافع عمومی از واکسن کوواکسین به‌عنوان یک احتیاط فراوان، در حالت آزمایش بالینی، به‌ویژه درزمینه عفونت توسط سویه‌های جهش‌یافته به توصیه کارشناسان استناد کرده است.

دو منبع آگاه از این موضوع روز شنبه به رویترز گفتند که CDSCO احتمالا دو دوز برای هر دو واکسن با فاصله چهار هفته تصویب خواهد کرد.

پیش‌ازاین پراکاش جاوادکار، وزیر اطلاعات هند به خبرنگاران گفت که دو واکسن دیگر Zydus Cadila’s ZyCoV-D و اسپوتینک وی (Sputnik V) نیز در انتظار تایید هستند که هر دو در هند در حال آزمایش هستند.

وی گفت: «هند تنها کشوری است که چهار واکسن در حال آماده‌سازی دارد.»

ترجمه: ایسنا

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.