جمعه، 10 فروردین 1403

همکاری سینما حقیقت و کرونا روایت

در اختتامیه جشنواره سینما حقیقت برگزیدگان بخش ویژه کرونا معرفی شدند

در اختتامیه جشنواره سینما حقیقت برگزیدگان بخش ویژه کرونا معرفی شدند
در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» که با همکاری کرونا روایت برگزار شد، بر اساس نظر داوران، برگزیدگان بخش ویژه کرونا معرفی شدند.

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»، در آئین اختتامیه که به صورت آنلاین برگزار شد، برگزیدگان بخش ویژه کرونا جوایز خود را از  دکتر احمد الستی، استاد زیبایی شناسی سینما و عضو هیات علمی دانشگاه تهران، مهرداد اسکویی، مستند ساز برجسته و دکتر محمد کیاسالار دبیر رویداد کرونا روایت، دریافت کردند.

جایزه بخش ویژه کرونا:
(شامل تندیس و لوح تقدیر)
- جایزه سوم: «تنگ نای» به کارگردانی جواد یقموری و مهدی امینی
- جایزه دوم: «قطعه 19» به کارگردانی مسعود دهنوی
- جایزه هیئت داوران: «آنجا سپیده‌دم» به کارگردانی محسن جهانی و هاشم مسعودی
- جایزه اول: «پسقله» به کارگردانی مجید شیدا

مجید شیدا کارگردان مستند برگزیده «پسقله» که فیلمش در مورد ایثار و رشادت های پزشکی یزدی بود که در حین درمان بیماران مبتلا به کرونا، خود نیز به آن دچار شد، در این مراسم گفت: وقتی فیلم را شروع کردم دوست نداشتم اسم ادبی برای آن انتخاب کنم. در یزد یک اصطلاح به نام فسقله داریم. در یکی از دیالوگ‌هایی که شنیدم خانم دکتر شخصیت اصلی مستند از این واژه استفاده کرد. باتوجه به اینکه یک ویروس فسقله تمام جهان را به هم ریخته است و جنبه طنزی هم دارد اسم فیلم را پسقله گذاشتم.

جواد یقموری یکی از کارگردان‌های مستند «تنگ نای» پس از دریافت جایزه گفت: اینجا مادران از کویر می‌آیند اما دریا می‌زایند. شکر خدا توانستیم مستندی درباره پرستاران بنویسیم که ادای دینی برای مادران و مادرانگی است و این فیلم را به تمام مادران تقدیم می‌کنیم. از همه دست‌اندرکاران این جشنواره که چراغ جشنواره سینما حقیقت را روشن نگه داشتند، ممنونیم.
مهدی امینی کارگردان دیگر این مستند در ادامه بیان کرد: مطمئن هستم با این فیلم فرهنگ مادرانه مشرق زمین ما به تمام نقاط جهان خواهد رفت. خصوصا که این فیلم درباره شخصیت زنی است که برای حل مشکلات خود می‌جنگد و به خوبی تمدن زن مشرق زمین را به تصویر می‌کشد.

برچسب ها : کرونا روایت
دکتر محمد کیاسالار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.