جمعه، 10 فروردین 1403

دولتمردان در اسرع وقت نسبت به خرید واکسن استاندارد اقدام کنند

دولتمردان در اسرع وقت نسبت به خرید واکسن استاندارد اقدام کنند
رئیس شورای عالی نظام پزشکی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بنظر می رسد دولتمردان ایران باید حساسیت و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به تامین حقوق شهروندی ایرانیان بویژه "حق سلامت" از خود نشان دهند و در اسرع وقت نسبت به خرید واکسن استاندارد (و نه لزوما" از نوع آمریکائی!) اقدام کنند و صادقانه وشفاف اولویت دریافت واکسن توسط شهروندان را از نظر نیاز و آسیب پذیری آنان اعلام نمایند!

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی نظام پزشکی در صفحه اینستاگرام خود نوشته است:

✔واکسن جدید کرونا از نوع واکسن RNA است که به سیستم ایمنی بدن یاد می‌دهد چگونه با ویروس کرونا مبارزه کند. با تزریق واکسن، بخش کوچکی از کُد ژنتیکی ویروس وارد بدن می شود و سیستم ایمنی آن را به عنوان یک عامل خارجی شناسایی کرده و از بین می برد!


✔موثرترین و قاطعانه ترین راه ایجاد ایمنی جمعی و خاتمه کشتار مردم بی پناه،انجام واکسیناسیون بموقع است که باید نسبت به خریداری هر چه سریعتر واکسن کرونا اقدام شود!


✔حدود ۸۰ کشور، ۷ میلیارد دوز ⁧واکسن ⁧فایزر ⁩را خریده‌اند، حتی کشورهائی چون اکوادور، پاناما، قزاقستان و یا ⁧ونزوئلا، ولی نامی از ایران نیست؟!


✔در کشورهای جنوب خلیج فارس واکسیناسیون را در سطح فراگیر آغاز کرده اند و کشوری مانند کانادا، حتی پنج برابر جمعیت خود واکسن پیش خرید کرده است!


✔کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی از مسئولان با هشتک ''واکسن بخرید'' خواسته اند که برای خرید واکسن اقدام کنند!


✔بعضی از مقام‌های ایران بیان می کنند که به دلیل تحریم‌ها اجازه خرید واکسن تولید آمریکا را ندارند، اما کواکس (COVAX) که نهاد هماهنگ‌کننده سازمان جهانی بهداشت برای دسترسی کشورها به واکسن کووید-۱۹ است گفته که ایران برای خرید واکسن با هیچ منع قانونی و حقوقی از طرف دولت آمریکا روبرو نیست!


✔و اینگونه نیست که از نظر اقتصادی، ایران علیرغم تحریم ها نتواند با تخصیص اعتبار لازم برای تهیه واکسن در حد استانداردهای جهانی و انجام فراگیر واکسیناسیون اقدام کند!


⁉️بنظر می رسد دولتمردان ایران باید حساسیت و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به تامین حقوق شهروندی ایرانیان بویژه "حق سلامت" از خود نشان دهند و در اسرع وقت نسبت به خرید واکسن استاندارد (و نه لزوما" از نوع آمریکائی!) اقدام کنند و صادقانه وشفاف اولویت دریافت واکسن توسط شهروندان را از نظر نیاز و آسیب پذیری آنان اعلام نمایند!؟

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.