ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403

در دستور کار قرار گرفت:

راه اندازی مرکز اسناد سازمان نظام پزشکی کشور

راه اندازی مرکز اسناد سازمان نظام پزشکی کشور


نایب رئیس دوم شورای عالی از راه اندازی مرکز اسناد سازمان نظام پزشکی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به لزوم مستند سازی مصوبات شورای عالی ، تولیدات داخلی مانند آئین نامه ها و بخشنامه ها و تولیدات برون سازمانی ؛ ضرورت راه اندازی مرکز اسناد سازمان نظام پزشکی در دستور کار قرار گرفت.

دکتر فرزاد فرقان نایب رئیس دوم شورای عالی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی نظام پزشکی با اشاره به جلسه ای که برای بررسی ابعاد مختلف این مهم، با دعوت از رئیس مجمع عمومی ؛ معاونت پشتیبانی ،مدیر عامل صندوق تعاون و رفاه ؛ مدیر فناوری اطلاعات و سایر ارکان نظام پزشکی امروز در محل این سازمان بصورت حضوری و آنلاین(توامان)  برگزار شد؛ بیان کرد: راه اندازی مرکز اسناد جزء نیازهای اساسی نظام پزشکی بوده و باید شیوه نامه ای برای آن تدوین شود.


وی افزود: علاوه بر ضرورت ها باید تهدید ها؛ الزامات و نحوه طبقه بندی و نگهداری اسناد بر بستر نرم افزاری و همچنین تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز در این زمینه مورد بررسی های کارشناسانه قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه بارگذاری در این مرکز باید از موارد مینیمال شروع شده و سپس در سطح کلان گسترش یابد ؛ ادامه داد: تدوین شیوه نامه اولیه در کنار ظرفیت های موجود در سازمان انجام خواهد شد و در خصوص برون سپاری ها باید محرمانگی و امنیت اسناد مد نظر قرار گیرد.


فرقان با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن این پروژه مهم باید مرحله به مرحله کار را پیش ببریم؛ تصریح کرد: مرکز اسناد برای دسترسی ذینفعان به اسناد مورد نیاز؛ سطح دسترسی ها را تعریف و درگاه ارائه خدمات را مشخص خواهد کرد.


به گفته نایب رئیس دوم شورای عالی نظام پزشکی زیرساختهای فناوری اطلاعات؛ مباحث تکنیکال و محتوایی در این پروژه مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار می گیرد و پس از ارزشیابی های لازم سطوح دسترسی برای ذینفعان جهت انجام امور تحقیقاتی تعریف خواهد شد.


وی در پایان یاد آور شد: طبق نظرات و بررسی انجام شده در این جلسه ؛ نوع نگاه به این پروژه حاکمیتی است و در صورت نیاز بودجه لازم در سال 1400 برای آن دیده خواهد شد، ضمن آنکه طی هفته های آتی جلساتی توسط کمیته ای که در این زمینه تشکیل شده ، برگزار خواهد شد تا پس از حصول نتیجه، مراتب به عنوان پیشنهاد سازمان نظام پزشکی در هیات رئیسه شورای عالی جهت تصویب و اجرایی شدن ارائه شود.


انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.