جمعه، 31 فروردین 1403

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در حاشیه اجلاس شورای عالی سازمان:

تاب آوری جامعه پزشکی حدی دارد

تاب آوری جامعه پزشکی حدی دارد
هشدار می دهم که این نگاه سلبی و غیرمنعطف قطعا باعث هرج و مرج می شود و نتیجه قطعی آن کاهش کیفیت خدمات پزشکی است. در این جا می‌خواهم اعلام هشدار کنم که تاب آوری و تحمل جامعه پزشکی حدی دارد و این واقعیتی است که دوستان درنظر نمی گیرند ولی قطعا یک روز با تبعات آن روبرو خواهند شد.

دکتر ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در حاشیه جلسه شورایعالی سازمان صحبت‌هایی داشتند که خلاصه موارد مطرح شده به شرح زیر است:

«با گرامیداشت یاد دکتر گلعلیزاده و دکتر نوربخش و ابراز خوشحالی از بهبود آقایان دکتر مصلحی و آقازاده و نیز آرزوی سلامتی برای دکتر شکوری راد رئیس اسبق شورای عالی سازمان، در ابتدا خبر خوبی را اعلام می کنم که پایان مشکلات مربوط به یک موضوع قدیمی است که داستان مشکلات مربوط پرونده سازمان درخصوص شکایت تعرفه ای از سال 1384 تاکنون ادامه داشت و بارها حساب‌های سازمان به این دلیل بلوکه شده بود در نهایت در تجدیدنظر دیوان عدالت ادراری به نفع سازمان نظام پزشکی رای داد و این پرونده پس از 15 سال مختومه شد.

درخصوص بحثی که تعزیرات حکومتی و معاون پیشگیری این سازمان مکاتبه ای درخصوص دریافت هزینه اقلام محافظتی با سازمان انجام داده که در این نامه عمدتا به وظایف شورای عالی سازمان اشاره شده و بعد ذکر شده که براساس سوابق و براساس احکام دائمی حق تعرفه گذاری با سازمان نظام پزشکی نیست، اما همانطور که مصوبه شورای عالی و نیز نامه‌ای که ما در این خصوص برای شهرستان ها ارسال کردیم، تصریح دارند، این یک اتفاق غیرمنتظره و ناگهانی ناشی از پروتکل های تدوین شده توسط وزرات بهداشت است و ربطی به تعرفه گذاری ندارد. در نامه جوابیه ای که توسط شورایعالی و مشاور حقوقی سازمان تعزیرات حکومتی برای  تهیه شده کلا یک سئوال محور اصلی است :«محل تامین هزینه‌های اقلام حفاظتی کجاست؟» آنچه مشخص است این است که اگر این پروتکل ها ابلاغ شده باید هزینه آن تامین شود و طبیعی در دوره بعد از کرونا هم این شرایط مرتفع می شود و در نتیجه موضوعیت آن برطرف می شود.

درخصوص موضوع افزایش تعرفه ها به صورت تکمیلی برای اواخر سال 1399 هم همانطور که همه اعضای صنف مطلع هستند شورای عالی بیمه یک افزایش گلوبال را برای مدت زمان باقی مانده سال 1399 تصویب کرد اما متاسفانه این مصوبه در هئیت وزیران طرح نشده و اجرایی هم نشده است. من همین جا هشدار می دهم که این نگاه سلبی و غیرمنعطف قطعا باعث هرج و مرج می شود و نتیجه قطعی آن کاهش کیفیت خدمات پزشکی است. در این جا می‌خواهم اعلام هشدار کنم که تاب آوری و تحمل جامعه پزشکی حدی دارد و این واقعیتی است که دوستان درنظر نمی گیرند ولی قطعا یک روز با تبعات آن روبرو خواهند شد.

واقعیت این است که بیمه ها و سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده اند که منابع لازم در این مورد را ندارند و البته ما این بحث را قبول نداریم و معتقدیم با توجه به کاهش بار مراجعات و درمان های الکتیو آن‌ها میزان بالایی صرفه جویی دارند، اما به هر حال آن‌ها این بحث را مطرح کرده اند و در آخرین جلسه خود بدون حضور نمایندگان ما اعلام کرده اند که ما این بحث افزایش تعرفه ها برای این ماه های آخر سال را قبول داریم اما از آنجایی که امکان این افزایش را در سال 1399 نداریم و هر سال فقط یک بار تعرفه اعلام می شود ما این افزایش را به همراه افزایش تعرفه های معمول هرساله در سال 1400 انعکاس خواهیم داد که البته ما این مورد را قبول نداریم و پاسخ آن را به صورت حقوقی خواهیم داد.

در خصوص موضوع نسخه الکترونیک هم باید بگویم که نقطه نظرات تمام شهرستان ها جمع آوری و به سازمان تامین اجتماعی اعلام و همه آن‌ها در برنامه سازمان تامین اجتماعی لحاظ شده است و این نقطه نظرات تامین خواهد شد.»

 

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.