چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

تصویری از قهرمانی‌های کادر درمان در بخش کرونا

تصویری از قهرمانی‌های کادر درمان در بخش کرونا
۲۴ فیلم مستند با موضوع کرونا در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» نمایش داده می‌شود که وجوه مختلفی از مبارزه کادر درمان با این ویروس را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به همین جهت رویداد‌های سینمایی از جمله چهاردهمین جشنواره «سینما حقیقت» به منظور ثبت تاریخی این بحران و به نمایش گذاشتن زوایای مختلف آن بخشی را به فیلم‌هایی با مضمون کرونا اختصاص داده‌اند.

  این روزها ویروس کرونا دنیا را تحت‌تاثیر خود قرار داده است و عرصه هنر و سینما نیز جدای از این بحران نیست.
 
در این دوره از جشنواره ۲۴ عنوان فیلم در بخش کرونا به رقابت می‌پردازند و یک فیلم نیز خارج از بخش مسابقه به نمایش گذاشته می‌شود. این بخش با همکاری رویداد کرونا روایت (نظام پزشکی) برگزار می‌شود.

در آثار مربوط به بخش کرونا موضوع کادر درمان و نمایش تلاش‌ها و رشادت‌های آن‌ها پرطرفدارترین مضمون انتخابی مستندسازان بود، ۱۱ عنوان فیلم با این مضمون به نمایش گذاشته می‌شوند.
 
از دیگر موضوعاتی که توجه هنرمندان عرصه مستند را به خود جلب کرده، مساله فعالیت گروه‌های مردمی و طلبه‌هایی است که در کنار کادر درمان برای مقابله با همه‌گیری کرونا به میدان آمدند، سه فیلم با این مضمون در بخش کرونای جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.
 
توجه به هنر و فعالیت هنرمندان در روزگار کرونایی از چشم مستندسازان دور نماند و دو فیلم با موضوع کرونا و فیلمسازان به رقابت با دیگر آثار می‌پردازند.
 
از دیگر موضوعات مورد توجه هنرمندان عرصه مستند در این بخش از جشنواره می‌توان به حضور دو فیلم با موضوع کودکان و کرونا، یک فیلم با محوریت نقش زنان در همه‌گیری ویروس کرونا، دو فیلم با مضمون آسیب‌های اجتماعی ناشی از بحران کرونا و یک اثر درمورد مشکلات بیمارن پروانه‌ای در اپیدمی کرونا اشاره کرد.
 
در این میان دو فیلم هم به نقش عکاسان در بحران کرونا می‌پردازند.

از موارد قابل اشاره در این بخش می‌توان به پراکندگی جغرافیایی و توجه به دغدغه مردم دیگر شهرها به جز تهران در مقابله با کرونا اشاره کرد و بر همین منوال مستندی به موضوع درگذشت اولین شهید مدافع سلامت استان گلستان به نمایش گذاشته می‌شود.

زنان فیلمساز نقش پررنگی در این دوره از جشنواره «سینما حقیقت» داشتند و به طور کلی حضور زنان مستندساز در این رویداد با افزایش ۶/۲۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته روبه رو است. در بخش کرونای این رویداد سینمایی نیز شاهد حضور دو کارگردان زن هستیم.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، از ۲۵ آذر تا دوم دی ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

برچسب ها : کرونا روایت
دکتر محمد کیاسالار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.