پنجشنبه، 9 فروردین 1403

بخش پت سی تی بیمارستان قلب شهید رجایی راه اندازی شد

بخش پت سی تی بیمارستان قلب شهید رجایی راه اندازی شد
بخش پت سی تی بیمارستان قلب شهید رجایی با کمک هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در راستای ارائه خدمات ویژه به بیماران راه‌اندازی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و به نقل از وبدا، در راستای وظایف ذاتی و قانونی هیات امنا صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، هدف گذاری ارائه خدمات ویژه به بیماران و مراکز درمانی انجام شده و یک نمونه از این موارد تجهیز و راه‌اندازی بخش پت سی تی بیمارستان شهید رجایی بوده است.


به گفته مسئولان بیمارستان قلب شهید رجایی، تجهیز بخش پت سی تی امکانات تشخیصی پیشرفته‌ای را با استفاده از سیستم تصویربرداری پت در اختیار پزشک قرار می‌دهد. که شامل حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از بیماران در زمینه نوکلئوآرکاردیولوژی می‌شود. همچنین با امکانات موجود، تخمین زده می‌شود که سالانه حدود ۲۰۰۰ بیمار از این دستگاه بهره‌مند ‌شوند.


روش تصویربرداری با پت سی تی اطلاعات بسیار ارزشمندی از وضعیت اولیه تومورهای بدخیم و میزان گسترش موضعی یا دوردست آنها در بدن فراهم می‌کند که راهنمای بسیار مفید پزشک معالج برای انتخاب مناسب ترین روش درمانی است.


همچنین برای ارزیابی وضعیت بیماری در حین درمان یا پس از ختم درمان نسبت به روش‌های مرسوم تصویربرداری مانند سی تی اسکن و ام آر آی بسیار دقیق تر است. از دیگر کاربردهای پت در پزشکی می توان به تصویربرداری وضعیت حیاتی بافت قلب قبل از انجام جراحی قلب باز و تصویربرداری مغز (برای تعیین کانون ایجاد تشنج و بررسی اختلالات حافظه مانند آلزایمر و نظایر آن)‌ اشاره کرد.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.