پنجشنبه، 9 فروردین 1403

ایالات متحده در انتظار تایید و توزیع واکسن کرونا

  • 19 آذر 1399
  • 08:36
  • جهان
  • 0 دیدگاه
  • Article Rating
ایالات متحده در انتظار تایید و توزیع واکسن کرونا
کامیون‌ها و هواپیماهای باری آماده توزیع میلیون‌ها دوز واکسن کروناویروس در سراسر ایالات متحده هستند، عملیاتی پیچیده که توسط یک ژنرال چهار ستاره رهبری می‌شود و در نهایت کندتر از آنچه انتظار می‌رفت، پیش خواهد رفت.

به گزارش مدیکال اکسپرس، ژنرال ارتش آمریکا "گوستاو پرنا" هفته هاست که نیروهای خود را متشکل از سربازان و کارشناسان بهداشتی برای موعد توزیع واکسن به محض تایید شدن آماده کرده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا قرار است واکسن های ساخته شده در شرکت‌های داروسازی فایزر/بیون تک و مدرنا را به ترتیب پس از ۱۰ و ۱۷ دسامبر تایید کند.

طبق برنامه ریزی‌ها قرار است توزیع اولین محموله از حدود ۶.۴ میلیون دوز واکسن فایزر در مدت ۲۴ ساعت به تمام بیمارستان‌ها و دیگر مراکزی که سفارش داده‌اند، انجام شود.

شیشه های واکسن فایزر در کارخانه‌ای در میشیگان انبار شده‌اند. روزانه شش کامیون حامل کانتینرهای حاوی واکسن کرونا تاسیسات را ترک کرده و روانه فرودگاه‌ها خواهند شد که از آن جا با کمک هواپیماهای باری به سراسر ایالات متحده فرستاده می‌شوند. این واکسن‌ها در محفظه‌هایی با دمای منفی ۷۰ درجه سانتیگراد نگهداری می‌شوند.

شرکت فایزر پیش بینی کرده است که روزانه ۲۰ فروند هواپیما محموله‌های واکسن را جابجا خواهند کرد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، شرکت داروسازی مدرنا نیز اعلام کرده است با تاکید واکسن کروناویروس از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا کامیون‌های در نظر گرفته شده، محموله واکسن را بار زده و در میان مراکزی که سفارش داده‌اند، توزیع می‌کنند.

ترجمه: ایسنا

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.