جمعه، 31 فروردین 1403

ابتلای بیش از ۱۹۰۰ نفر از نیروهای اورژانس به کرونا

ابتلای بیش از ۱۹۰۰ نفر از نیروهای اورژانس به کرونا
کولیوند گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از تماس‌ها با مراکز فوریت‌های پزشکی مربوط به بیماری کرونا است

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد خوب اورژانس در دوران کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۹۰۰ نفر از پرسنل اورژانس کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که تعداد زیادی از این افراد پس از طی کردن دوران قرنطینه و پس از منفی شدن تست‌هایشان، در محل کار خود حاضر می‌شوند و به بیماران، خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه می‌دهند.

او با اشاره به اینکه تا این لحظه تعدادی از پرسنل خدوم اورژانس به شهادت رسیده‌اند، ادامه داد: وقتی پرسنل اورژانس به بیماری کرونا مبتلا و از چرخه خدمت‌رسانی خارج می‌شوند تا زمان بازگشت آن‌ها به کار، انجام ماموریت‌ها با وجود کار زیاد بر دوش سایر همکاران و پرسنل فوریت‌های پزشکی است.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در حال حاضر هیچ کدام از پرسنل فوریت‌های پزشکی به دلیل شیوع بیماری کرونا و کار سخت به مرخصی نرفته‌اند و اورژانس در سراسر کشور در آماده باش کامل قرار دارد. تیم‌های عملیات ویژه اورژانس خیلی سریع و دقیق ماموریت‌های محوله را انجام می‌دهند.

کولیوند بیان کرد: در حال حاضر پرسنل فوریت‌های پزشکی با روحیه جهادی مشغول فعالیت هستند و ابتلای یک نفر از همکاران اورژانس برای ما سخت است، زیرا یک نیروی متخصص از گردونه فعالیت خارج می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: در شرایط عادی و به ویژه در دوران کرونا ما دچار کمبود نیروی اورژانس هستیم، اما همین روحیه جهادی پرسنل فوریت‌های پزشکی باعث شده است تا کمبود نیرو در اورژانس احساس نشود.

او بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد از تماس‌ها به اورژانس مربوط به بیماری کروناست و خوشبختانه تا به حال یک بیمار کرونایی نبوده که به موقع به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل نشود. کار جابجایی بیماران کرونایی بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر عهده اورژانس است و تا به این لحظه این گونه کار‌ها بدون بروز مشکلی انجام شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر تجهیزات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوب است و بیماران بلافاصله پذیرش و تکلیفشان تعیین می‌شود.

او یاد آوری کرد: متاسفانه هنوز در چنین شرایط کرونایی مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس وجود دارد و من از مردم درخواست دارم که این گونه اقدامات را انجام ندهند تا خللی در خدمت رسانی به بیماران و نیازمندان ایجاد نشود

دکتر امیر صدری امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.