جمعه، 10 فروردین 1403

حرف دل را باید به که گفت؟

حرف دل را باید به که گفت؟
دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی در یادداشتی به بیان اهم مشکلات جامعه دندانپزشکی کشور پرداخته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در متن یادداشت دکتر بهنام عباسیان عضو شورای عالی نظام پزشکی آمده است:

تأمین سلامتی دهان و دندان آحاد مردم از الویت های سیاست اصلی غذا و دارو خارج گردیده ،در این میان که جامعه دندانپزشکی همانند سایر مدافعین عرصه سلامت عزیزان خدوم خود را از دست داده ، هیچ ندائی برای این جامعه شنیده نشده سیاستگذاران عرصه سلامت دهان و دندان می دانند که دندانپزشکان تجهیز محورند و برای ارائه خدمات دندانپزشکی به آحاد مردم نیازمند به تجهیزات و مواد مصرفی از جمله کارپول می باشند . نمیدانیم که حرف دل را باید به کی گفت که کارپول که از مواد اولیه دندانپزشکی میباشد چرا نباید مشمول ارز دولتی قرار گیرد در این برهه پس از کرونا که اقتصاد سلامتی مردم به شدت پایین آمده و خرید تجهیزات و مواد مصرفی دندانپزشکان بصورت سرسام آوری گران شده وکسی هم جوابگو نیست حال با افزایش 200 الی 300 درصدی مواد مصرفی و تجهیزات دندانپزشکی ، تکلیف تعرفه(کا) دندانپزشکی چه می شود شاید مشکل اصلی دندانپزشکان تبعیض در نگرش کل مجموعه وزارت بهداشت می باشد.

یک روز ما شاهد افزایش قیمت کارپول هستیم ؛یک روز ناظر دستور ثبت در سامانه وزارت بهداشت همچون اغذیه فروشان هستیم، حال که ما تولید کننده سلامت دهان و دندانیم، در این تنگناهایی که برای دندانپزشکان ایجاد کرده اند در آینده نه چندان دور شاهد بسته شدن مطب ها وافزایش مهاجرت همکاران خواهیم بود. آنوقت باید سیاست گذاران عرصه سلامت دهان و دندان خود جوابگوی ندانم کاری ها باشند.
در پایان در این برهه حساس که مدافعین سلامت یکی پس از دیگری در حال خزان شدن هستند جامعه پزشکی نیازمند به یک وفاق و همدلی فارغ از دیدگاه جناحی می باشد چون سخن از سلامتی آحاد مردم در میان است.


دکتــر بهنام عباسیان
عضـــو شورایعالی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.