پنجشنبه، 9 فروردین 1403

رکورد جانباختگان روزانه کرونا به ۴۸۶ نفر رسید

رکورد جانباختگان روزانه کرونا به ۴۸۶ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت۴۸۶ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۱ هزار و ۹۷۹ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی دکتر سیما سادات لاری روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۶ آبان ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۱۳۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۷۵ هزار و ۱۲۱ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۶۴ هزار و ۶۹۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین۵۶۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۵۴۵ هزار و ۴۴۴آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وی ادامه داد: امروز هم شاهد رکورد جدیدی از آمار فوتی های کرونا در کشور بودیم، در این شرایط تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی اساسی ترین عامل قطع زنجیره بیماری در کشور است و هنوز موثرترین روش در مقابله با کرونا پیشگیری و رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و پروتکل های مصوب است اما به رغم تاکیدهای مداوم وزارت بهداشت در رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک همچنان شاهد صحنه هایی از تجمع مردم و برگزاری مراسم پر تجمع در کشور هستیم که زیبنده مردم مسئولیت پذیر کشور نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مشاهده این صحنه های پر تجمع در زمانی که آمار فوتی های کرونا به بیش از ۴۵۰ نفر در روز رسیده بسیار نگران کننده است و با این روند زمستانی به مراتب سخت تر از پاییز در پیش داریم، امیدواریم با افزایش پرهیز مردم از رفتارهای پر خطر و بهبود مدیریت های فرابخشی و همکاری دستگاههای مختلف شاهد توقف زنجیره شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور باشیم.

انتهای پیام

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.