جمعه، 31 فروردین 1403

ابتکار قابل توجه روزنامه اعتماد/انتشار تصاویر شهدای سلامت

ابتکار قابل توجه روزنامه اعتماد/انتشار تصاویر شهدای سلامت
روزنامه اعتماد در گزارشی به انتشار تصاویر شهدای خدمت و سلامت مردم ایران که در راه خدمت رسانی به مبتلایان کووید 19 جان خود را فدانموده اند؛ پرداخته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ گزارش روزنامه اعتماد در ذیل آمده است:

 

عكس هايي كه در اين صفحه مي بينيد ؛ اين 91 نفر ، برندگان خوشبخت كنكور يا خودرو يا جوايز بانك نيستند . صاحبان اين عكس ها  مردان و زناني هستند كه پارسال ، همين موقع ؛ روز 19 ابان ، در ميان ما بودند ؛ دوست و همسر و برادر و خواهر و فرزند و پدر و مادر وعزيز يك خانواده بودند و حالا از انها فقط خاطراتي باقي مانده و عكس هايي و سنگ مزاري سرد كه با گذشت روزها و ساعت ها ، سردتر هم مي شود .
اين مردان و زنان ، مانند اغلب انسان ها ، اميدوار به روزهاي روشن تر ، براي فرداي خود ارزوهايي داشتند اما امروز ، همه ان ارزوها و اميدها ، ذراتي از خاك گور شده و بازماندگان ، فقط مي توانند با بازخواني همه انچه اين مردان و زنان مي خواستند باشند ، دل هاي بي تاب و رنجورشان را در فراق اين عزيزان از دست رفته ، تسكين دهند .
اين مردان و زنان ، سرمايه هاي ارزشمند اين كشور بودند ؛ پزشك و پرستار و بهيار و ماما بودند و انتخاب كرده بودند كه هر نفسشان و هر قدم شان ، تلاش براي نجات يك جان باشد . انها با ايمان به همين انتخاب ، 8 ماه و 3 ماه و دو هفته و 4 ماه و .... پاي بالين مبتلايان كوويد 19 در بيمارستان ها و درمانگاه ها و اتاق هاي جراحي و بخش هاي مراقبت ويژه ايستادند و شب را به صبح دوختند تا نفسي را ممتد كنند و اميدي را بارور كنند و چه بالاتر و دهشتناك تر و جانگداز تر از اينكه بهاي اين ايستادگي ، جان عزيز خودشان بود كه فدا شد و فنا شد ؟  
صاحبان اين عكس ها ، كارنامه اعمال ما هستند ؛ ما كه هنوز هم با وجدان هاي خفته ، بدون ماسك در خيابان و مترو و اتوبوس وارد مي شويم و خود را شجاع و با شعور و منطقي و مخالف لقب مي دهيم و ديگران را ..... ما كه براي رفع بي حوصلگي ، تقويم را ورق مي زنيم و تعطيلات چند روزه يا پايان هفته را به مقصد يك منطقه گردشگري علامت مي زنيم ، ما كه براي تنوع در روزمرگي هايمان ، با جيب هاي خالي ، راهي پاساژها و مغازه ها مي شويم و بي هدف ، از اخرين تغييرات ويترين بوتيك ها و فروشگاه ها و قيمت اجناسي كه در اين وانفساي اقتصادي به درد بام و شاممان هم نمي خورد آمار مي گيريم . ما كه به قهوه خانه مي رويم و برادروار و شانه به شانه ، در حفره هاي تنگ و بي هوا ، به گلوي قليان پك مي زنيم و از فضاي استتار شده پشت كركره هاي فروافتاده ، مرگ و بيماري را براي اعضاي خانواده سوغات مي اوريم .
" ما " مسئول از دست رفتن جان صاحبان اين عكس ها هستيم ؛ زنان و مرداني كه هر كدام ، نابغه اي بودند كه از سد سخت آزمون پزشكي و پرستاري رد شدند و حالا سنگي سرد ، تنها تكه ملموس و باقي مانده از جان فشاني هاي بي تكرار و ارزشمندشان .
خانواده اين عزيزان ، نمي توانند مانند ما ، قساوت داشته باشند . انها امروز ، سوگوار و سياهپوش و بهت زده ، شاهدان حجم عميق و سنگين بي وجداني و بي مسئوليتي ادم هايي كه از سر جهالتي اشكار ، حكم مرگ عزيزانشان را صادر كردند ، از خودشان مي پرسند " به كدامين گناه ؟ "
اين فهرست ناتمام است . در روزهاي اينده ، اين فهرست طويل تر مي شود و عكس هاي ديگري از باقي عزيزان شهيد ، در صفحات اين روزنامه منتشر خواهد شد و جملاتي كه سنگيني اين صفحات را افزون خواهد كرد ، چيزي نخواهد بود جز افسوسي بر از دست دادن انسان ارزشمندي كه نمي خواست بميرد . با نهايت تاسف ، تا " كوويد 19 " هست ، انتشار  اين صفحات ؛ انتشار تصاوير پزشكان و پرستاران و ماماها و بهياراني كه بهاي  جهالت مردم را با جان خودشان پرداخت كردند ، انتشار فهرست عزيزان شهيد سلامت در روزنامه " اعتماد " ادامه خواهد داشت چون صفحات تاريخ گواه آن است كه جهالت ، پاياني ندارد.

تقدیر معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی از روزنامه اعتماد:

زهرا رحیمی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.